På min bil är originallluftburken borta. Vacum slangen till tomgången är kopplad direkt på luftfiltret! Det finns olika metoder att mont. öppet filter ... men jag vill få bort den vislade ljud (låter som en trasig turbo bil).
Koulis wrote:På min bil är originallluftburken borta. Vacum slangen till tomgången är kopplad direkt på luftfiltret! Det finns olika metoder att mont. öppet filter ... men jag vill få bort den vislade ljud (låter som en trasig turbo bil).
Slangen vi pratar om är en liten rackare som går från vevhusventilationen om jag inte missminner mig. OM du har kvar originalslang så ser du den som en sidoslang till luftslangen, ca 2 cm i diameter. En del sätter separata filter där om dom byggt om från "insuget". Och Koulis har ett uttag på sitt filter. Olika lösningar men jag tror inte det har nån betydelse?
har vacum slangen till tomgången kopplad direkt på luftfiltret. Håller med Koulis att det visslande ljudet när bilen står på tomgång är lite jobbigt... Tyckte det va skönt ibörjan men nu börjar man bli rätt trött på det.
I en Peugeot Klubb nära dig
Medlem nr 1074