För jag har hittat ett par fälgar men dom finns bara till 307 m.m å då skulle d vara ET 25 på dom, men annars så får man väl köpa nå 5mm spacers eller nå. Nått bra billigt ställe man kan få tag på sånna??
Vart hittar man nån sänkningssats till en 406 för d kan väl vara trevligt om man ska sätta dit 17"are. Är inte allt för kunnig men är d svårt att sätta dit själv??
Anonymous wrote:Säljer du sänkningssataer eller har jag fattat helt galet??
Japp, men jag har svårt att göra riktigt bra priser på sänksatser pga dyr frakt, om inte flera beställer samtidigt. Just den i annonsen har jag hemma och skulle egentligen ha skickat tillbaka.
Jaja okej. Men d är samma till alla 406or?? Men du ska inte skicka tillbaka den där då?? Tänkte om man hinner få lönen innan du skulle göra d annars så kan du nog räkna med att jag gärna skulle köpa den =)
Anonymous wrote:Jaja okej. Men d är samma till alla 406or?? Men du ska inte skicka tillbaka den där då?? Tänkte om man hinner få lönen innan du skulle göra d annars så kan du nog räkna med att jag gärna skulle köpa den =)
Nej, det är inte samma, men de passar mekaniskt. Dessa sänker antagligen lite mindre än 40 mm om du har en fyra. Ev. blir den också lite hårdare än med en sats anpassad för fyrcylindriga modeller.
Letar också efter en sänkningssats till min 406:a, kan du fixa det pär?
Jag och "Gäst" kanske kan beställa samtidigt?
Har du något pris till 406 SV 2.0 -97
Men altså, jag har inte full koll på d där med ET. Om jag köper ett par fälgar med 25 å ska ha 18 egentligen så vad behöver jag för spacers då?? Jo jag är då väldigt intresserade av sänkningssats, har en 406 2.0 st -98
Anonymous wrote:Men altså, jag har inte full koll på d där med ET. Om jag köper ett par fälgar med 25 å ska ha 18 egentligen så vad behöver jag för spacers då?? Jo jag är då väldigt intresserade av sänkningssats, har en 406 2.0 st -98
Om du har samma bredd på de nya fälgarna som de gamla bör du teoretiskt använda dig av 7 mm tjocka (25 - 18 ) spacers för att flytta ut fälgen.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde: 306 Roland Garros 1.8 -99 406 V6 3.0 Sport -01 206 GTi -00
Jag har ju ET28 på mina 17"are som är 7" breda. Jag satte på dem utan spacers först och det var inga som helst problem, dom passade utan att däcken tog i någonstans. Så det blir nog inga problem att de inte skulle passa. Men för att få det att se bra ut var jag tvungen att ha spacers för de kommer väldigt långt in i hjulhusen utan.