Svagt hoppande i bilen på tomgång på min RC

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Nickeweb

Svagt hoppande i bilen på tomgång på min RC

Post by Nickeweb »

Tjena,

Jag har en Peugeot 206RC som hoppar/viberar under tomgång.
Felet märkte jag ett tag efter jag köpt min bil och har nu fått sitta i två andra RC bilar som beter sig likandant. Har även lämnat in den otaliga gånger för att få problemet löst men eftersom det är normalt så gör de inget och vet inte vad de ska göra för att lösa det heller. De skyller på kontstruktionsfel.

Tomgången dippar och då "vibrar" hela min bil och ibland känns det nästan som nån sitter och slår en i ryggen.

På Peugeot säger det att det är helt normalt och sånt man får leva med. Sen säger de att det är ingen Ferarri jag köpt men har även väldigt svårt att acceptera att en ny bil ska bete sig på detta sättet.

Har ni andra RC ägare upplevt samma sak samt är det någon som inte känner av detta under tomgång?

Uppskattar svar från de som har eller haft en RC.

Mvh
Nicklas
206 RC :)
Knazen75

Post by Knazen75 »

Har samma vibration i bilen som uppståt på senare tid , har haft blien 1 år och vibrationerna började för typ 2 månader sen . Vet ej vad detta beror på men det var ju ett jävla svar ifrån peugeot ! Ingen ferrari du köpt !? Ska ju f*n inte spela någon roll ! Ska in på service i maj-juni ska då kolla upp detta med verkstan .
Nickeweb

Post by Nickeweb »

Hej igen,

Precis så tycker jag med. Så du har även märkt av det med tiden? När jag precis köpte min hoppa den inte det minsta. Jag har köpt den i Malmö och de har en intressant syn på det hela om man säger så.

Ska kontakta real agenten i Sverige och hjälper inte det kontaktar jag Frankrike :)
206 RC :)
Kristian

Post by Kristian »

Har hört om detta förut. Är inte säker men jag minns någonstans att det ska ha med motorfästen att göra?
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
phk

Post by phk »

Det här är ju enkelt. Lämna in den till Peugeot och vägra ta tillbaka den förräns den är fixad. Jag antar att du har garanti kvar på den?

Är det ett fel, konstruktionsfel eller ej så ska de fixa det. Punkt.
Lenny

Post by Lenny »

vet inte om jag är inne på samma ämne men det kommer lite bubblande ljud från min rc's avgasrör... låter som om nån håller på och kokar te där inne :wink:
Post Reply