Har lite frågor gällande denna Mi16 konvertering...
Hur liten är egentligen "minimal risk" att åka fast i en besiktning ? - Tycker spontant det känns som om besiktningsgubben t ex i mitt fall känner en viss skillnad mellan den minsta GTi motorn på dryga 100 hästar, och en Mi16 med.. jaa.. vad har den - 40 mer minst ? .. och efter ett chipp + större avgassytem, bör väl effekten vara uppe i iaf 50-60 hästar mer än originalmotorn ? ... Nog för att de vid provkörningen knappast varvar den som en besatt, men vad är det för besiktningsgubbar som inte i den påstådda 1.6:an med 105 hästar, känner av ett, mkt troligt, fruktansvärt starkt bottendrag/mellanregister som knappast är troligt en 1.6:a på dryga 100 hästar innehar.. ?
Räcker verkligen ursäkten "jaa, men jag har faktiskt chippat den, stoppat in öppet filter/sportsystem i den - det blev en helt ny bil efter det.." till ? - spontant känns det INTE så...
Och ser inte en Mi16 motor tämligen annorlunda ut än en 1.6 liters motor... ?
Är det många som har gjort denna konvertering och klarat sig undan ? - och om man inte gör det, vad sjutton ska man göra då ? - byta ut hela motorn igen ? - knappast kul isåfall...
Är ett motorbyte krångligt att utföra själv ? - har troligen hjälp av pappa med att göra motorbytet, han har gjort motorutlyftningar och dylikt förut, vad jag undrar är om saker och ting passar bra, eller måste man byta en hel massa "runt omkring" och dylikt ? ...
Och slutligen, hur i all världen får en Mi16 ens plats i en 205:a ?, tycker knappt det finns någon plats över i motorrummet för min 1.6:a som sagt

...