Jag fick köpa morsans 106a Roland Garros till ett mycket trevligt pris förra veckan. Och den är trevlig på alla sätt och vis, förutom ett: stereon är sååå kass.
Så jag tänkte uppgradera till http://www.inwarehouse.se/hemma/productDetail.aspx?Id=e863642 eller liknande och stoppa in i min 106:a. Men innan jag köper den undrar jag: passar den rakt av i orginalhålet eller måste jag köpa någon konverterare?
Samtidigt tänkte jag köpa ett par nya högtalare till framdörrarna samt bygga en ny hatthylla där jag slänger in ett par 6x9:or. Jag tror jag hoppar över baslådan då utrymmet i bagagelådan är ganska minimalt i en 106a.
Ny bilstereo...
Ny bilstereo...
106 Roland Garros '94
du behöver inte köpa nån ram eller nån sån shit.... plocka ur den gamla o in me den nya... o det me baslåda... finns aktiva lådor som tar liten plats, om man nu vill ha en bas....
Peugeot Sport Club:826
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
Kör du på 6X9:or du om du vill det, går allt att få ut ett riktigt bra bastryck ur de flesta, speciellt om de är slutstegsdrivna naturligtvis ..
Dock så "måste" verkligen ett bra frontsystem vara prio ett för dig, en bra stereo kan ju iofs göra att dåliga högtalare låter aningens bättre, men den kan ju aldrig göra om dåliga högtalare till bra.. Och du har hellre bra frontsystem tillsammans med dåliga 6X9:or än tvärtom, tro mig
Har du inget bra frontsystem är utan större tvekan det mest ekonomiska att köpa ett halvbra kit med själva stereon, högtalare till dörrarna fram, och 6X9:or i ett paket, finns förhållandevis bra sådana att få för cirka 5 000 :- .. lägg dessutom till ett slutsteg till det, räcker med tvåkanals för att driva 6X9:orna, och du kan spela både kraftfullt med förhållandevis mkt bas, samt väldigt högt också...
Dock så "måste" verkligen ett bra frontsystem vara prio ett för dig, en bra stereo kan ju iofs göra att dåliga högtalare låter aningens bättre, men den kan ju aldrig göra om dåliga högtalare till bra.. Och du har hellre bra frontsystem tillsammans med dåliga 6X9:or än tvärtom, tro mig
Har du inget bra frontsystem är utan större tvekan det mest ekonomiska att köpa ett halvbra kit med själva stereon, högtalare till dörrarna fram, och 6X9:or i ett paket, finns förhållandevis bra sådana att få för cirka 5 000 :- .. lägg dessutom till ett slutsteg till det, räcker med tvåkanals för att driva 6X9:orna, och du kan spela både kraftfullt med förhållandevis mkt bas, samt väldigt högt också...
- nu med Turbo