Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Går att köra ifrån bmw 325 med en 206 gti, kan ev bero på att den föraren var rätt grön (max 20 år).
Men att en 318 skulle dra en RC, möjligen om RC startar på femman.
saxat från autopower // ja nu har jag kollat upp de här ,, bilen är en långmilare 29000mil på mätaren ,, och inte servad enligt boken,, kn vara därför ,, ägaren säger själv att den inte går som den ska \\
Personligen e jag övertygad om att det inte handlar om någon RC. Finns det överhuvud taget någon 206:a (oavsätt betäckning) som har rullt 29k mil...? Hela historien låter lite konstig
LexCom wrote:Personligen e jag övertygad om att det inte handlar om någon RC. Finns det överhuvud taget någon 206:a (oavsätt betäckning) som har rullt 29k mil...? Hela historien låter lite konstig
Det hela låter jävligt märkligt. 29000 mil. Ja tjena.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. |Jag såg den live!
Jag tror herr Zoran har tagit lite för mycket vatten över huvudet. Tror inte att det exitrerar en 206 i sverige öht med 29k mil på mätaren, inte ens bland de tidigaste modellerna.
tänk ifall folk någongång kunde lära sig att "köra ifrån/dra någon vid ett rödljus eller liknande inte visar nånsomhelst fakta om vad bilarna presterar
jag skulle kunna dra min grannes M3:a vilket rödljus somhelst med en folka 1303s eller liknande..... för att inte ens gå in på hur mycket det betyder VEM som sitter bakom spakarna.
kul läsning dock.....tippar starkt på att zoran är blind eller helt kass på peugeots modellprogram
Min 306 har gått över 31k men då är det iofs en diesel och så är den lite mer komfortabel än 206an. Sen är den 10år oxo. Det är iofs inte omöjligt för en 318 att köra ifrån en RC under vissa förhållanden. Under normala förhållanden bör ju RC vara snabbare, men jag har hängt av och hållit jämnt tempo med starkare bilar än min 306a. Aldrig från stillastående då och aldrig under längre sträckor.
Ja, detta var tämligen intressant... Nog för att mkt hänger på föraren, men inte piskar ens en 318 is (som ju går bättre i kurvor än rakt fram), en RC i 0-100, och sannerligen inte i farter över 100 KMH... BMW'n ska väl göra 0-100 på nästan 2,5-3 sekunder långsammre än RC'n om jag minns rätt, och det krävs allt en riktigt kass förare för att schabbla bort de sekunderna... Men det är klart, en missad växling och en dålig start, och sekunderna tickar iväg snabbt...
Annars är ju en 318 is en trevlig bil, en av få BMW's jag kan tänka mig överhuvudtaget... Då talar vi främst om de av den äldre serien...
"jag ska ta fram reg nummret på bilen ,, har inte sett bilen än,, hörde att den va till salu ,, ska kolal blocket nu ,, men reg nummer ska komma LOVAR"
vad synd om bilen skulle bli såld så han inte kunde ta nåt regnummer och bli motbevisad...