Bakvagnsoljud

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Grief

Bakvagnsoljud

Post by Grief »

Har äntligen fått ordning på framvagnen och dags att ta tag i de bakre partierna på skithögen.

Bytte de 4 bakvagsnbussningarna förra veckan och i tystnaden efter dessa monterats kom ett nytt ljud fram. Ett dunkande ljud som tyst framträder vid låga hastigheter. Gärna när man bromsar och även när man backar. Trodde först det berodde på de 2 brassestolarna som bor i bakluckan men så var inte fallet. Har ni någon input vad jag ska ge mig på?

Fastrostad handbroms, skeva skivor, bakaxel på skroten?
Peugeot 306 GTI -97
Grief

Post by Grief »

Lägger till en ledtråd till.

Bytte nyligen alla bussningar i bakvagnen, iaf de 4 synliga som bakaxeln fäster i för att bli av med ett slamrande ljud vid hård kurvtagning.

Svängde förut av E20 i ungefär 80 km/h och då dunkade det nåt för jäkligt en bit bakom passagerarsätet som jag uppfattar det. Känns även som att det hugger, dvs som att hjulet bromsas. Mycket obehagligt. Någon som har en susning vad det kan vara?

Tycker bilen känns lite sladdrig om man gör som formel 1-bilarna gör på uppvärmingsvarvet i 110-120...

Hjälp! :)
Peugeot 306 GTI -97
Grief

Post by Grief »

Lyfter en gammal tråd när lösningen dykt upp. Satt idag och åkte när det började dunka och plötsligt påmindes jag om hur jävla illa det lät på en gammal Golf II jag hade när vi hade bytt avgassystem.

Då satt avgassystemet lite trångt till och det gav upphov till vibrationer och oljud utan dess like. Upp med Puggen på en ramp och mycket riktigt så ligger sportsystemet väldigt nära karossen... Nu ska man bara komma på vad man ska lägga emellan :)

Tips? :P
Peugeot 306 GTI -97
Benjamin

Post by Benjamin »

Går det inte att byta upphängningar så hela systemet hamnar lite längre ner?
-=405 T16 -93=-
Lite Mi16 bilder
Fabricati Diem, Pvnk!
Post Reply