Ska sätta in slutsteg + låda nu tänkte jag.....
Detta med kabeldragningen då, jag har kikat en hel del i min 206:a GTI...men är det någon som har ett tips på var i torpedväggen det är lättast att komma in me kabel???
Har letat i många trådar, men svårrt att hitta tydliga tips. Väldigt många är det som åker runt me låda i bagaget....berätta hur ni gjorde
Det ska finnas ett hål ner till vänster, sätt rakt framifrån i torpedvägen,
på min gti satt det en kabel där igenom redan, men strömen fick plats
också, sedan är det bara att täta lite med någon form av massa.
Det är helt klart det bästa sättet.
Maila å påminn mig så ska ja skicka bild om du behöver!
//David
-----------------------------------------------------
I´ll take you on anywhere...... GTI power......
206 GTI Orange tangerine
Nu fanns allting redan färdigt vid köpet för mig men strömkabeln från batteriet går igenom ett hål som ligger ganska högt upp ovanför pedalerna(lite till vänster in mot hörnet från kopplingspedalen), antagligen samma ställe som övrigt kablage går igenom.
Kan va ganska knepigt o komma åt men ska väl inte va omöjligt.
Jag drog kablar och hela kittet idag. Gick igenom torpedväggen till höger uppe (ovanför pedalerna). Det fanns ett litet hål (15mm) med gummitätning igenom torpedväggen. I övrigt är det bara att slita dän listerna och dra kablarna. Jag plockade ur hela baksätet och lossade på panelerna vid baksätet också för att dra kablarna snyggt och prydligt.
Fråga på om du har några fler frågor.
Larzone: Tack igen för tipset om GAS-paketet Bättre än aktiv sub.
Det där med att dra strömen på ena sidan och signalen på andra sidan... Jag har aldrig haft några problem när jag dragit allt på en sida. Har man bara vettiga rca-kablar.. Går ändå oftast en massa kablar i bilen som stör mer än + kabeln till steget.
Det folk däremot verkar glömma jämt som har dessto större betydelse för ljudet är att dra en fetare jordkabel mellan motor och chassi. igenom den går lika myckt ström som + kabeln till steget och dessutom all kräm till resten av bilen.(lysen osv). Brukar vara en jättetunn kabel orginal.