Drar åt både ena och andra hållet
Drar åt både ena och andra hållet
Hejsan!
Min kära Maja, dvs en 205 GTI -88 beter sig lite skumt.
När man kommit upp i farter, runt 70-80 och uppåt och man ligger på 4 och/eller 5:ans växel och man trycker på gasen så sticker hon iväg åt höger gasnka kraftigt, tvärtom när man släpper av så sticker hon iväg åt vänster istället.
Nån som har en aning om va detta kan bero på? Blir ganska spännande manövra på vägen ibland.. =)
Nån annan än jag som känner att bilen kan va ganska instabil ibland i högre farter?
MVH
Min kära Maja, dvs en 205 GTI -88 beter sig lite skumt.
När man kommit upp i farter, runt 70-80 och uppåt och man ligger på 4 och/eller 5:ans växel och man trycker på gasen så sticker hon iväg åt höger gasnka kraftigt, tvärtom när man släpper av så sticker hon iväg åt vänster istället.
Nån som har en aning om va detta kan bero på? Blir ganska spännande manövra på vägen ibland.. =)
Nån annan än jag som känner att bilen kan va ganska instabil ibland i högre farter?
MVH
*Idrott luktar svett, sport luktar bensin*
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
Låter som det är ordentligt fel på framvangsinställningen.
Jag var och tittade på en 309 GTi som jag planerade att köpa men när jag jag hade provkört den drog jag öronen åt mig. När man gasade svängde den också höger och när man släppte på gasen svängde den vänster. Man blev riktigt skraj när man körde den. Jag köpte den inte och fick sent om sider reda på att killen som hade bilen hade kört ner i ett dike med den och på så sätt fukkat upp bilen.
Har dina problem kommit nyligen utav sig själv eller har du också klantat ner den i ett dike
Jag var och tittade på en 309 GTi som jag planerade att köpa men när jag jag hade provkört den drog jag öronen åt mig. När man gasade svängde den också höger och när man släppte på gasen svängde den vänster. Man blev riktigt skraj när man körde den. Jag köpte den inte och fick sent om sider reda på att killen som hade bilen hade kört ner i ett dike med den och på så sätt fukkat upp bilen.
Har dina problem kommit nyligen utav sig själv eller har du också klantat ner den i ett dike
106 Roland Garros '94
Har inte ägt den så himla länge, men det kanske vore en bra början att göra en ordentlig framvagnsinställning!?
Hoppas inte att nån tidigare ägare gjort nåt allt för dumt nu bara, den har varit smälld iaf, så mycket vet jag för d syns på vissa detaljer. Men för 4000 spänn kan man väl inte begära allt för mycket...
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
Jag har liknande problem, dock har jag gjort framvagnsinställning men det är fortfarande så att den drar till vänster, främst på femman över 80.
Fick en smäll i sidan när den stod parkerad så jag gissar på att i mitt fall är det ett styrstag som är kass. Kanske kan vara det hos dig.
Lyft bilen och rucka i däcken i alla leder och se ifall det glappar.
Fick en smäll i sidan när den stod parkerad så jag gissar på att i mitt fall är det ett styrstag som är kass. Kanske kan vara det hos dig.
Lyft bilen och rucka i däcken i alla leder och se ifall det glappar.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
-
mlundstrom
tjena,
kom du på nån lösning för detta? Har samma problem, har testat att lyfta upp bilen och rucka i hjulen, men allt verkar sitta som det ska...
Har inte gjort nån framvagnsinställning, nån som känner till nåt billigt ställe i stockholm som kan göra detta? Eller kanske nån som gjort det själv och har lite tips?
mvh
Mattias
205Gti -91
kom du på nån lösning för detta? Har samma problem, har testat att lyfta upp bilen och rucka i hjulen, men allt verkar sitta som det ska...
Har inte gjort nån framvagnsinställning, nån som känner till nåt billigt ställe i stockholm som kan göra detta? Eller kanske nån som gjort det själv och har lite tips?
mvh
Mattias
205Gti -91
Jag hade inne den för å göra inställning men d framkom att d va glapp både här å där...!
har för m,ig att d va en bussning på ena sidan och ett stag på andra sidan. inga jätteprojekt som tur va!
Hade du bott i Götet hade jag fetrekommenderat Pekkas, men d kanske e lite långt för din del..
har för m,ig att d va en bussning på ena sidan och ett stag på andra sidan. inga jätteprojekt som tur va!
Hade du bott i Götet hade jag fetrekommenderat Pekkas, men d kanske e lite långt för din del..
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
Fishy wrote:Jag hade inne den för å göra inställning men d framkom att d va glapp både här å där...!
Pekkas is the shit! 300 boyarder och nära till pugcenter för reservdelsbeställning.
Robert Johansson
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
-
mlundstrom
Panzer wrote:Fishy wrote:Jag hade inne den för å göra inställning men d framkom att d va glapp både här å där...!
Pekkas is the shit! 300 boyarder och nära till pugcenter för reservdelsbeställning.
Jag slapp betala nåt senast, bara jag kom tillbaka efter jag bytt delarna...
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00
205 GTI -90
Saab 9-5 Aero -00