tjena. Har lite frågor ang min nyinförskaffade 405 Mi16 -90. Det e så att bilen har en ac-kompressor men ingen knapp för den på instrumentpanelen. Förra ägaren sa att det var "nått som behövde kopplas in". Var sitter knappen på en 405? kan det va så att instrumentpanelen e utbytt lr att ac:n e eftermonterad men inte helt inkopplad..
Det här vredet:
e det till höjdjusering av ljuset? Den ska inte va återfjädrande va?
Jag tror inte den ska vara återfjädrande, är inte det på nogon av mina MI16 men sen så vet amn ju aldrig med fransk kvalité...
Reglaget på den sista bilden är om du vill ha fläkten på eller inte...
det ska sitta en knapp vid höger om ratten för acn.
kan inte säga exakt var
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Nepsir wrote:Jag tror inte den ska vara återfjädrande, är inte det på nogon av mina MI16 men sen så vet amn ju aldrig med fransk kvalité... Reglaget på den sista bilden är om du vill ha fläkten på eller inte...
Antagligen nåt som rostat fast som gör att reglaget flexar tillbaka när man försöker ställa om.
Är väl en vajer som lyset ställs med om jag inte minns fel
Reglaget på sista bilden är då inte original, hör med säljaren vad det är.
Sen att inte höjdjusteringen fungerar är ett ganska vanligt fel på de tidiga Mi16. Tydligen är det nån form av vätska som justerar höjden. Tyvärr är en ny sats väldigt dyr att köpa, och alla mi16 jag hittat på skroten har haft samma fel.
Så vill du ha det fungerande så ska du köpa lycktor och reglage från en 405á från 1993- då den fick eljustering som är mycket mer pålitligt.
309GTi-VIK wrote:Reglaget på sista bilden är då inte original, hör med säljaren vad det är.
Sen att inte höjdjusteringen fungerar är ett ganska vanligt fel på de tidiga Mi16. Tydligen är det nån form av vätska som justerar höjden. Tyvärr är en ny sats väldigt dyr att köpa, och alla mi16 jag hittat på skroten har haft samma fel.
Så vill du ha det fungerande så ska du köpa lycktor och reglage från en 405á från 1993- då den fick eljustering som är mycket mer pålitligt.