d skriiiiiker i generatorn...
först är batteriet slut... men den slutar ju aldrig skrika.. remmen är ok spännd.. va f*n kan d vara?
fick igång 205mi16 idag men d vart as läskiga lägen på v-lådan... 1 å 2 an är svåra att få i men d kan jag leva med å så läckte den vatten som f*n.. men va f*n ska man göra åt generatorn ? f*n jag måste testa å sätta i nytt batteri å smörja remmen med klister men jag tror inte att d är det... men jag vet inte annars vad jag ska tro... generatorn slut ?
Grr.. 505 turbo WROOOOOOOM! .blubb blubb bhööööö.. blubb men nu är det en 205 gti WROOOOOOM *svart rök moln* host host host!
Är du säker på att det är generatorn som skriker? Det kan inte vara så att du bytt kamremmen o spänt den lite för hårt.
Lossa remmen från generatorn o starta bilen då hör du om ojudet försvinner,finns det fortfarand kvar då får du släppa på kamremmen.
Kolla också så inte generatorremmen går emot kamremmskåpan
Last edited by M.Forsén on Fri Nov 04, 2005 11:57, edited 1 time in total.
M.Forsén wrote:Är du säker på att det är generatorn som skriker? Det kan inte vara så att du bytt kamremmen o spänt den lite för hårt. Lossa remmen från generatorn o starta bilen då hör du om ojudet försvinner,finns det fortfarand kvar då får de släppa på kamremmen. Kolla också så inte generatorremmen går emot kamremmskåpan
mm, du hade väl bytt kamremmen?
testa att ta av remmen på generatorn och snurra gen-hjulet fritt, du skall inte ha något motstånd alls i lagringarna.
snurrar det friskt så testa med nya gen rem, låter det fortfarande så är detkamremmen...
iofs har jag bytt kamrem... spännde på den ganska friskt.. men d låter som om d kommer ifrån generatorn iaf... men a jag ska ta av den å kolla om d blir nå bättre.. annars får jag väl försöka släppa på justeringen på kamen då men d ska gå.. men tack för all hjälp iaf.
Grr.. 505 turbo WROOOOOOOM! .blubb blubb bhööööö.. blubb men nu är det en 205 gti WROOOOOOM *svart rök moln* host host host!