Vad händer ifall motorn dränks i vatten i två timmar?
- K.Simonsson
Vad händer ifall motorn dränks i vatten i två timmar?
Går det att fixa motorn?
, det är på en gammal mazda 323..
- Richard Gustavsson
Gick den när den vart dränkt, isf kan det bli krokiga stakar.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- Christofer Soderbaum
Apollo wrote:På en båtmotor ska man iaf plocka isär den och tömma den på vatten inom en viss tid (4-5timmar eller nåt). Blir väl beläggningar när vattnet får ligga kvar där inne. Om det nu läckt in!
Såfick inte vi veta när morfars båt blev påkörd o motorn hamnade i vattnet, håll den under vatten ända till ni kan lämna in den så ni slipper korrosion sa de på båtfirman då, men vad vet jag....
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
Christofer Soderbaum wrote:Apollo wrote:På en båtmotor ska man iaf plocka isär den och tömma den på vatten inom en viss tid (4-5timmar eller nåt). Blir väl beläggningar när vattnet får ligga kvar där inne. Om det nu läckt in!
Såfick inte vi veta när morfars båt blev påkörd o motorn hamnade i vattnet, håll den under vatten ända till ni kan lämna in den så ni slipper korrosion sa de på båtfirman då, men vad vet jag....
Stod så också men efter man tagit upp den till reparation så fick det max gå ett antal timmar.
- kartingman
Christofer Soderbaum wrote:Apollo wrote:På en båtmotor ska man iaf plocka isär den och tömma den på vatten inom en viss tid (4-5timmar eller nåt). Blir väl beläggningar när vattnet får ligga kvar där inne. Om det nu läckt in!
Jupp så är de, Fick lära mig du på marinteknik.
Stavfel? javisst, men jag bryr mig inte.
- danielr112