fett på hjulet, felet hittat, lösning?
fett på hjulet, felet hittat, lösning?
nu börjar jag bli riktigt orolig.
som sagt inann sp läcker mina stötdämpare fram, men det skall väl komma olja då och inte fett?
nånstans läcker nåt fett på högra sidan iaf så hela insidan på högra framfälgen blir fettig.
fettet är mörkt, lite år gröna gållet, mörkare olivgrön färg skulle ajg nog säga.
var kan den komma från, de två möjliga ställena skulle jag gissa på antingen: hjullager, drivknutsdamasken
var o ryckte lite o synade damasken o den verkade hel o fin.
och om det var hjuollager så skulle man väl höra missljud?
stället som får mest fett på sig är nedersta punkten av stötdämparen.
vad kan fettet komma ifrån? börjar bli orolig här. kan inte ha rasad pegg inför vintern..
EDIT: SE SENASTE INLÄGG FÖR MERA INFO PÅ FELET
som sagt inann sp läcker mina stötdämpare fram, men det skall väl komma olja då och inte fett?
nånstans läcker nåt fett på högra sidan iaf så hela insidan på högra framfälgen blir fettig.
fettet är mörkt, lite år gröna gållet, mörkare olivgrön färg skulle ajg nog säga.
var kan den komma från, de två möjliga ställena skulle jag gissa på antingen: hjullager, drivknutsdamasken
var o ryckte lite o synade damasken o den verkade hel o fin.
och om det var hjuollager så skulle man väl höra missljud?
stället som får mest fett på sig är nedersta punkten av stötdämparen.
vad kan fettet komma ifrån? börjar bli orolig här. kan inte ha rasad pegg inför vintern..
EDIT: SE SENASTE INLÄGG FÖR MERA INFO PÅ FELET
Last edited by Amar on Sat Aug 23, 2003 20:46, edited 1 time in total.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

- Eric Josefsson
Mitt gamla drivknutsfett hade färgen du beskriver..
Kolla damasken närmast hjulet så att den "slangklämman" sitter som den ska.
Kolla damasken närmast hjulet så att den "slangklämman" sitter som den ska.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
- Christofer Soderbaum
kickis var värdelöst måste jag säga... drog bara dit för att jag föll för grupptrycket... polaren hade nån brud där som han hade raggat på förr...
men söderbaum beskrev det bättre än nån annan kunde ha sagt, bara massa förvuxna fjortisar... hälften av brudarna såg tom ut att vara runt 16..
men ucsh, hellre spendera pengar på puggen än på sprit...
skall väl krypa in under bilen idag o kolla damasken lite noggrannare...
men söderbaum beskrev det bättre än nån annan kunde ha sagt, bara massa förvuxna fjortisar... hälften av brudarna såg tom ut att vara runt 16..
men ucsh, hellre spendera pengar på puggen än på sprit...
skall väl krypa in under bilen idag o kolla damasken lite noggrannare...
- Richard Gustavsson
Måste vara damasken.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
har kikat lite närmare nu och det är en liten liten spricka i damasken precis i skarven. det kommer fett om man trycker på en och nu undrar jag omdet går at tlimma på något sätt.
sprickan är inte öppen hrla tiden och verkligen liten, känns onödigt att byta hela för så liten spricka..
så vad kan man använda för att limma ihop det där.. tänkte mest stryka på lite lim på skarven så den bildar ett tätande skikt, kruxet är bara att limet åte vara flexibelt o böjbart det också..
så vad kan amn använda?
sån lim för ihoplimmning av delade universaldamasker kanske?
jag har fått det intrycket överallt att brudar vill lära känna en bara om man öppnar plånboken och den itne visar sig vara tom.
sprickan är inte öppen hrla tiden och verkligen liten, känns onödigt att byta hela för så liten spricka..
så vad kan man använda för att limma ihop det där.. tänkte mest stryka på lite lim på skarven så den bildar ett tätande skikt, kruxet är bara att limet åte vara flexibelt o böjbart det också..
så vad kan amn använda?
sån lim för ihoplimmning av delade universaldamasker kanske?
jag har fått det intrycket överallt att brudar vill lära känna en bara om man öppnar plånboken och den itne visar sig vara tom.