Byta o-ringar på värmepaket sli 605:a!
Byta o-ringar på värmepaket sli 605:a!
Jag började igår med att kolla hur man ska byta o-ringarna på värmepaketet men förstår inte hur jag ska komma åt skruven som håller fast rören mot paketet?Någon som vet?
Jag sågade bort ett litet hörn av konsol-kanten så gick det utmärkt.
Det syns inte sen eftersom det är under själva "locket" som ska upp ovanför fötterna sen. Har för mig att jag använde ett spärrskaft med stjärnmejsel-bit i när jag lossade röret. Min var en 93:a...kan se annorlunda ut på nyare modeller.
Det syns inte sen eftersom det är under själva "locket" som ska upp ovanför fötterna sen. Har för mig att jag använde ett spärrskaft med stjärnmejsel-bit i när jag lossade röret. Min var en 93:a...kan se annorlunda ut på nyare modeller.
Peugeot 605 SV 3.0 aut. -93 (Såld till en Kompis)
Gumman har en 206 Sport -05
O-ringarna bytta!
Tack för ditt svar!Jag använde en slangklammer mejsel som är böjlig och satte sedan ett bits på den,sedan borrade jag ett hål i konsolen så att det gick lätt att komma åt med lite böjning på mejseln.En fråga till,ska man sedan bara kunna dra ut värmepaketet rakt åt sidan om man behöver byta det också?
Ändra trycket?
Vad menar du med ändra trycket på kylar korken?har aldrig hört talas om nåt sånt!Byter man lock till ett med mjukare fjäder eller?
Hej steffe!!
Jag tog bara gassvetsen och värmde fjädern i kylarkorken snappt på båda sidorna för att den skulle slacka på trycket lite..
Men det finns att köpa korkar med lägre tryck också
Det hära tippset fick jag av en kommpis farsa som har jobbat 20år på Peugeot.. När bilarna blir några år på naken så sparar man mycket på slangar och annat som kan börja läka om man sänker trycken i kylsystemet..
Naktdelen är att motorn kokar lite tidigare om man kör mycket hårt på sommaren..
Jag tog bara gassvetsen och värmde fjädern i kylarkorken snappt på båda sidorna för att den skulle slacka på trycket lite..
Men det finns att köpa korkar med lägre tryck också
Det hära tippset fick jag av en kommpis farsa som har jobbat 20år på Peugeot.. När bilarna blir några år på naken så sparar man mycket på slangar och annat som kan börja läka om man sänker trycken i kylsystemet..
Naktdelen är att motorn kokar lite tidigare om man kör mycket hårt på sommaren..
Om man tar bort övertrycket i en bil som är avsedd för det så försämras bilen kylegenskaper kraftigt. På min bil räckte det med att oringarna var otäta för att den nosade på 100-graders strecket på mätaren i tex en bilkö. Byt ringarna och kör som vanligt är mitt tips.
Peugeot 605 SV 3.0 aut. -93 (Såld till en Kompis)