Bygga kylning för IC, vatten? kolsyra?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Ett tips är att ta bort stiga röret i släckaren, då får du bara den kalla gasen.
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Pontus81

Post by Pontus81 »

Dj_Aleks wrote:
Pontus81 wrote:Förstår inte riktigt varför du ska ha kolsyra för? D e ju som du sa bara 220 hk?
D e ju vattensprut på Subaru o evo-modeller som har betydligt mer hk och det räcker ju åt dom?

Det är en kille här i stan som byggt en 9-3 aero med en hiskelit massa hästkrafter o han kör med vattensprut på ic:n p.g.a. enkelheten och att det kyler såpass bra när fartvinden ligger på hela tiden. Även i låga hastigheter kyler det ju riktigt bra..

En liten fundering bara :)

MVH

Hur coolt är det med en vattenpistol riktad mot IC´n ;)?? Ja bygger det med kolsyra dels för att ja älskar att bygga saker och ting, innovativa saker...samt dels för att ja vill ha nåt som sticker ut, nåt ovanligt =)
Totalt onödigt som sagt, men säg inte att folk inte kommer undra vad som händer när halva bilen börjar "ryka" och pysa? sen gör de ju inget att det faktiskt kyler en förjäkla massa mer än vatten..så nån bortsprungen häst lär ju hitta tillbaka till motorrummet under dom där stekheta sommardagarna när man bara måste spöa den där 325an vid rödljuset =)

Aha ballhetsfaktorn ;) Den finns ju alltid me där oxå ja hehe..
Då fick jag svar på min fundering iaf. Tackar för d!

MVH
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jävla tysktråd det här, köp en fransk bil istället :wink:
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Pontus81

Post by Pontus81 »

Been there ;)
Mi16X4 blire igen som vinterbil isf hehe..
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

Decimal wrote:Ett tips är att ta bort stiga röret i släckaren, då får du bara den kalla gasen.

stiga rören??? förklara tack? :D

Pontus81: Ballhetsfaktorn finns alltid där ;)

Dagger: Äsch, tyst på dig...du vill bara ha en egen :D besides, ventilen e från italien, de e tillräckligt långt ner söderut för min del :D ja håller mig till öldrickande, korvätande och joddlande nationer när de kommer till bilvalet :D förresten har ja redan haft en baguette...de räckte ^^
Audi A4 1.8T - Black Pearl
Syns Man Inte, Finns Man Inte
Den som ingen turbo har, Han får åka utan bar :D
Sponsorer: Bildator.Se - TuningChip - Ultimate Styling - Emory Productions
Bilder På Bilen
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Men varför i hela friden sitter ni och slösar på vår server och diskuterar era folkvagnar för? Om inte franska bilar duger åt er så varför vara här?
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

TheDagger wrote:Men varför i hela friden sitter ni och slösar på vår server och diskuterar era folkvagnar för? Om inte franska bilar duger åt er så varför vara här?

Vi diskuterar inte våra folkvagnar, vi diskuterar kylning av ic och konstruktionen av ett sådant system..mig veteligen använder sig även franska bilar av ic´s?
Varför hakar du upp dig på vad ja kör för märke? de e väl skitsamma så länge ja inte sitter och frågar tekniska frågor rörande min bil? ja försöker dela med mig av mitt projekt för andra...för rätta mig om ja har fel men de e väl det som e poängen med ett forum?
Bilder På Bilen
andy

Post by andy »

Äh.. Sluta tracka Aleks.

Tobbe, du förstår väl att han hänger här för att få eminenta lösningar levererade av så högkvalitativa innovatörer som ni! :wink:

*tänker inte minst på Stenis briljanta idéer* :D
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

andy wrote:Äh.. Sluta tracka Aleks.

Tobbe, du förstår väl att han hänger här för att få eminenta lösningar levererade av så högkvalitativa innovatörer som ni! :wink:

*tänker inte minst på Stenis briljanta idéer* :D

Precis...de va exakt min tanke *skratt*
Förövrigt så behöver man inte läsa i tråden om det nu stör så otroligt att systemet ska monteras på en Audi och inte en fransk bil...
Bilder På Bilen
Dart

Post by Dart »

bah, kolsyresläckaren var min idé! :x
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

Asshat wrote:bah, kolsyresläckaren var min idé! :x

Njae...har haft den tanken ett tag, men du fick mig tillbaka på rätt spår ;) så den tackar vi för :P

Hursomhelst så är ja fortfarande på jakt efter slang till systemet samt att själva "ramen" som ska sitta runt IC´n måste byggas..nån som har några bra tips på vad man bör använda för material så inte rören spricker? tänkte på aluminium först men ja undrar om de inte blir för "klent"...rostfritt kanske vore nåt?
Bilder På Bilen
Johannes Karlsson

Post by Johannes Karlsson »

Dj_Aleks wrote:

Njae...har haft den tanken ett tag, men du fick mig tillbaka på rätt spår ;) så den tackar vi för :P

Hursomhelst så är ja fortfarande på jakt efter slang till systemet samt att själva "ramen" som ska sitta runt IC´n måste byggas..nån som har några bra tips på vad man bör använda för material så inte rören spricker? tänkte på aluminium först men ja undrar om de inte blir för "klent"...rostfritt kanske vore nåt?

Du är inte rädd för att det här systemet kommer bli så tungt att du kommer tappa prestanda med det?
Ducati 900 Super Sport
406 2.2 Sport -01
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Dj_Aleks wrote:
TheDagger wrote:Men varför i hela friden sitter ni och slösar på vår server och diskuterar era folkvagnar för? Om inte franska bilar duger åt er så varför vara här?

Vi diskuterar inte våra folkvagnar, vi diskuterar kylning av ic och konstruktionen av ett sådant system..mig veteligen använder sig även franska bilar av ic´s?
Varför hakar du upp dig på vad ja kör för märke? de e väl skitsamma så länge ja inte sitter och frågar tekniska frågor rörande min bil? ja försöker dela med mig av mitt projekt för andra...för rätta mig om ja har fel men de e väl det som e poängen med ett forum?

Det jag hakade upp mig på var: "förresten har ja redan haft en baguette...de räckte ^^"

Nedlåtande kommentarer om Peugeot ska du nog undvika ;)

För övrigt har jag inget emot varken dig eller din bil, men jag gillar att jäklas med folk som kommenterar ett av de märken jag är fanatiskt förtjust i ;)
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

Johannes Karlsson wrote:
Dj_Aleks wrote:

Du är inte rädd för att det här systemet kommer bli så tungt att du kommer tappa prestanda med det?

Ja tror inte ja förlorar så värst mkt o ja tror heller inte att ja vinner så värst mkt ;) så de blir nog jämt :D

TheDagger: De där e ju knappast en nedlåtande kommentar utan snarare en högst subjektiv smaksak...har absolut inget emot franska bilar mer än att ja själv aldrig mer skulle tänka mig äga en..ej heller mot personer som kör dom =) ja e trots allt kvar på ett peugeotforum när ja själv kör tyskt, borde väl säga en del bara det ;)
Bilder På Bilen
andy

Post by andy »

andy önskar att han redan från början wrote:*tänker inte minst på Stenis briljanta illustrationer* :shock:

Även om man egentligen inte borde ta ifrån Stenis cred för hans förädling (?) av ursrungsidén. :D
Niklas

Post by Niklas »

Äh, alex, du önskar innerst inne att du körde baguette, men din tyskådra gör att du inte vågar komma ut ur garderoben, erkänn nu! ;)
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Dj_Aleks

Post by Dj_Aleks »

Niklas wrote:Äh, alex, du önskar innerst inne att du körde baguette, men din tyskådra gör att du inte vågar komma ut ur garderoben, erkänn nu! ;)

f*n Niklas! du lovade ju att inte skvallra ;)
Bilder På Bilen
Post Reply