Dålig vindrutespolning? (var: Dåligt sprut....)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Den bästa varianten är ändå den som 405an hade.. ett rör som följer armen och lägger några strålar "direkt" på rutan.. 406an rensar jag munstycken på en gång i månaden.. var och köpte ett bensinfilter igår som ska monteras efter pumpen så kanske det blir bättre. Känns dumt att det inte finns någon sil direkt i påfyllningen så man slipper skräp ner i behållaren.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
407swblack

Post by 407swblack »

Senaste rapporten är att Peugeot Sverige erkänner att det är fel på spolarna till 407 och därför kommer dom att fixa problemet så snart dom kan.

Under tiden vi väntar på en permanent lösning, så kommer dom tillfälligt att byta ut spolarmunstyckena mot vanliga ställbara munstycken (originalen är kass och ej ställbara).

En lösning är alltså på gång... Håll ut...
En svart 407 SW är det enda som duger, allt annat är väl OK också, kanske, eller inte... vad vet jag?
407swblack

Post by 407swblack »

Ja, då fick jag det vänstra spolarmunstycket utbytt mot ett gammalt hederlig med 2 ställbara munstycken. Det blev lite bättre än med originalmunstycket, men bara lite...

Peugot har nu haft ca 3,5 månader på sig att fixa problemet, men har ingen permanent lösning ännu. Svagt, tycker jag.

Jag återkommer när jag vet mer...
En svart 407 SW är det enda som duger, allt annat är väl OK också, kanske, eller inte... vad vet jag?
Post Reply