Byggde avgassystem idag Hittade därmot felet till varör det bromsar så dålig på höger bak och varför min handbroms knappt funkar alls. wiern är nästan av!
Så, hur klurigt är det att byta? Eller ska man använda erbjudandet från peugeot som ger 15% på att fixa bromsarna inför sommaren?
Bytte min wire för någon månad sedan.
Det är inte så svårt att byta. den kostar dessutom bara någon hundra lapp. Eftersom du tydligen hade bytt avgassystem så antar jag att du sett hur wiren sitter ihop och att den är delbar där den förgrenar sig till höger resp. vänster sida.
Det som kan vara lite bökigt är att få loss/ sätta tillbaka bromsbackarna m.m. inne i broms trumman/skivan. Lite tålamod så löser man det själv.
Bytte min wire för någon månad sedan. Det är inte så svårt att byta. den kostar dessutom bara någon hundra lapp. Eftersom du tydligen hade bytt avgassystem så antar jag att du sett hur wiren sitter ihop och att den är delbar där den förgrenar sig till höger resp. vänster sida. Det som kan vara lite bökigt är att få loss/ sätta tillbaka bromsbackarna m.m. inne i broms trumman/skivan. Lite tålamod så löser man det själv.