Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
gargamel wrote:f*n va många som inte orkar läsa men ska kommentera detsamma, Vi vet att chippa en så här liten motor inte genererar 1000+hk, inte det som är saken det kunde vi räknat ut innan vi köpte det, saken är den att vi fick felaktig information ang. chippet innan vi köpte det, en kopierad effektkurva som inte har något med detta chippet att göra.
sen placebo gör inte våra bilar snabbare... därimot kan man bli botad med placebo, skillnad.
Kräv en ny bänkning eller att köpet ska gå tillbaka.. men om bänkningen visar att du har rätt effektökning så lär du ju få stå för bänkningskostnaden. Men det räcker ju att ni går ihop, dom som köpt chip, och bänkar två bilar för att få en hyfsad säker test.. Sen får väl Amar ta det med sin leverantör.. han har väl kvittona i sin bokföring.
Men placebo kan göra att föraren gör bilen snabbare..
Eller så brände han de själv a 5kr per chip svart och sålde de för 1000-1500kr
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Hmm vi kan nog diskutera det här med chip och bänkningar i dagar utan att få någon rätsida på det.
Rash jag säger bara franska saker är bäst, man är ju snart gubbe men f*n både bilar och fransyskor kan få en gubbsjuk iaf Men med en Alizee hemma skulle nog bilen få vara själv i verkstaden
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg
Hmmmmm. Kan fortfarande inte avgöra om Amar medvetet blåst ngn eller inte. Har heller inte hängt med i de tidigare J4-diskussionerna eller eventuella fejk-hissningar som Rosen hänvisar till.
Men herregud. Om man köper billiga ful-chip borde man inse vad man ger sin in i. Då har man liksom redan spottat på konsumenträtten.
Jag kan förstå att det kan kännas surt så här i efterhand om det visar sig vara en dålig vara, men det är bara vad utfallet kan bli om man tror sig spara några hundralappar i något led.
XXXX-Chip AB kanske inte är ett dugg bättre, men med ett kvitto i handen har du åtminstone någon att hänga juridiskt. Har allmänt svårt för "rättsskipning" per internetforum.
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg
gargamel wrote:f*n va många som inte orkar läsa men ska kommentera detsamma, Vi vet att chippa en så här liten motor inte genererar 1000+hk, inte det som är saken det kunde vi räknat ut innan vi köpte det, saken är den att vi fick felaktig information ang. chippet innan vi köpte det, en kopierad effektkurva som inte har något med detta chippet att göra.
sen placebo gör inte våra bilar snabbare... därimot kan man bli botad med placebo, skillnad.
Kräv en ny bänkning eller att köpet ska gå tillbaka.. men om bänkningen visar att du har rätt effektökning så lär du ju få stå för bänkningskostnaden. Men det räcker ju att ni går ihop, dom som köpt chip, och bänkar två bilar för att få en hyfsad säker test.. Sen får väl Amar ta det med sin leverantör.. han har väl kvittona i sin bokföring.
Men placebo kan göra att föraren gör bilen snabbare..
Levenrantör? kvitton? bokföring? oj oj oj...
hur många köpte chip innan "bänkningspapperna" var publicerade?
det kännns som om det görs en höna av en fjäder.
nu har jag sagt mitt efter att ha läst alla inlägg i denna tråden.
(sen att Amar kanske vrider sifrorna lite till sin fördel är kanske inte rätt heller)
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G Medlemsnummer: 1287 lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
Pär Hansson wrote:Hmmmmm. Kan fortfarande inte avgöra om Amar medvetet blåst ngn eller inte. Har heller inte hängt med i de tidigare J4-diskussionerna eller eventuella fejk-hissningar som Rosen hänvisar till.
Men herregud. Om man köper billiga ful-chip borde man inse vad man ger sin in i. Då har man liksom redan spottat på konsumenträtten.
Jag kan förstå att det kan kännas surt så här i efterhand om det visar sig vara en dålig vara, men det är bara vad utfallet kan bli om man tror sig spara några hundralappar i något led.
XXXX-Chip AB kanske inte är ett dugg bättre, men med ett kvitto i handen har du åtminstone någon att hänga juridiskt. Har allmänt svårt för "rättsskipning" per internetforum.
Visst är det så, nån konsumenträtt tror jag inte nån bryr sig om här heller. Men den anklagade personen har ju liksom du och jag varit medlem i flera år, och jag anser alla klubbmedlemmar som mina vänner och mina vänner vill jag kunna lita på. Det handlar alltså mer om moral än om juridiska rättigheter. Om det nu är så att A suttit och photoshoppat detta på egen hand är det definitivt ett bevis på alldeles för låg moral.
Och nu tror jag inte att jag bara sitter och talar för egen del heller.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Pär Hansson wrote:Hmmmmm. Kan fortfarande inte avgöra om Amar medvetet blåst ngn eller inte. Har heller inte hängt med i de tidigare J4-diskussionerna eller eventuella fejk-hissningar som Rosen hänvisar till.
Visst är det så, nån konsumenträtt tror jag inte nån bryr sig om här heller. Men den anklagade personen har ju liksom du och jag varit medlem i flera år, och jag anser alla klubbmedlemmar som mina vänner och mina vänner vill jag kunna lita på. Det handlar alltså mer om moral än om juridiska rättigheter. Om det nu är så att A suttit och photoshoppat detta på egen hand är det definitivt ett bevis på alldeles för låg moral. Och nu tror jag inte att jag bara sitter och talar för egen del heller.
tack... en som har fattat vad jag försökt få andra o förstå nu genom c:a 10 inlägg i denna tråden..... *suck* vad ere som är så svårt o förstå?!
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Visst är det så, nån konsumenträtt tror jag inte nån bryr sig om här heller. Men den anklagade personen har ju liksom du och jag varit medlem i flera år, och jag anser alla klubbmedlemmar som mina vänner och mina vänner vill jag kunna lita på. Det handlar alltså mer om moral än om juridiska rättigheter. Om det nu är så att A suttit och photoshoppat detta på egen hand är det definitivt ett bevis på alldeles för låg moral. Och nu tror jag inte att jag bara sitter och talar för egen del heller.
tack... en som har fattat vad jag försökt få andra o förstå nu genom c:a 10 inlägg i denna tråden..... *suck* vad ere som är så svårt o förstå?!
Har man varit med från början är det inget svårt alls att förstå.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Har man varit med från början är det inget svårt alls att förstå.
det har ju inte jag, men det känns så... håller ju på med puggen samt träffar folk från klubben nästan varje dag nuförtiden. precis vart i kontakt med amar och suttit o snackat i tele med han ett bra tag, köpte ett larm av han som jag inte va nöjd med, det va inga problem att skicka tillbaks och pengarna kom direkt, därför jag blev så förvånad om det nu är som många tror. trode det va en riktigt bra kille, de är han säkert med men ni fattar..
exempel, ska iväg o träffa mi16zigge och peter nu, meka tills solen går ner o käka middag... gemenskap!!!
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Självklart.. Vi har kvitton och referenser på vartenda öre på köpt, sålt och förbrukat sen 10 år i vårat team.. Är det så konstigt?
Och dom som har velat ha kvitton på det vi säljer av nu har fått det.
Ska man köpa och sälja så kan det ju vara skönt att slippa bli skönstaxerad ifall fiscus kommer på att man sålt mer än det man skaffat för eget behov, dvs bedrivit näringsverksamhet. Skönt att ha en juridisk person/förening som bedrivit verksamheten i så fall, med bokföring.
jamen serro.. jag hade min bil ute for 60k forra aret.. hade flera spekulanter.. inga pruta och en ville lagga handpening direkt..
jag angra mig och salde aldrig bilen.. men blev erbjuden 60k forra aret..
skratta bast som skrattar sist lr natt
Mita wrote:Priset är väl alltid var köpare är villig att betala......
En diskussion om priset inte är relevant för någon annan än för köparen och Amar, så vi tar ingen sån diskussion här.....
dvs tagit bort div inlägg med tyckande
Kunde du inte splittat istället? Så tråkigt när det tas bort helt.. Och som du sa, vi hade bara en diskution. Och det är ju det sådana här forum är till för..
Är det lite opassande på denna tråd är det ju bara att flytta till Skitsnack.
Nåja, crews ord är ju lag eller nått
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club
ber om ursäkt till amar, det vart inte sarkastiskt menat, men förstår mycket väl att det uppfattades så när jag skrev det i denna tråden...
en annan sak som jag tycker är lite relevant i denna tråden, dock inte fullt ut då effekten på chippet inte va de folk från början störde sig på, men jag har märkt en markant skillnad nu när jag har satt på orginal samt amar fixade felet med checksumman (försöker iaf då några ben va böjda).
bilen är inte alls så pigg som innan, längtar tills jag får tillbaks det...
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
gargamel wrote:bilen är inte alls så pigg som innan, längtar tills jag får tillbaks det...
Hört talas om placebo?