Lackförsegling...vad använda för bilschampo?
Lackförsegling...vad använda för bilschampo?
Har precis lackförseglat min 307...väldigt nöjd men så pratade jag med en kompis som också gjort det och han fick några flaskor med special scampo som ej skadade lackförseglingen....är det nått man ska andvända eller går det med vanligt bilschampo? Mvh Nyberg
Vad är det för lackförsegling, altså vem som har tillverkad själv lackförseglings medlet? Oftast ska du använda någon slags special shampo, tex om du har Diamondbrite Jewelultra lackförsegling så måste du använda något som kallas Conserver vid varje tvätt
Men som sagt, bästa är att höra med dom som applicerade din lackförsegling.
Men som sagt, bästa är att höra med dom som applicerade din lackförsegling.
206 GTi -01 - Såld
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
Toyota Supra MKIV 6spd TT -96
Högerstyrt!
alltid vanligt hårschampo ... finns inget bättre ... se bara till att spola av bilen noga först med mycket mycket vatten ... många missuppfattar det momentet och rör runt smutsen på lacken med svampen ... det du ska kolla noga med dom som lackförseglat din bil är vad dom rekomderar för något tvättmedel ... säger dom att lackförseglingen står emot all typ av tvättmedel så ljuger dom ... finns ingen lackförsegling i världen som gör det ... då borde ju biltillverkarna använda det istället för klarlack
om dom inte vet riktigt vad för tvättmedel så köp det absolut skonsammaste och använd bara avfettningsmedel i nödfall och ska du använda det så använd det bara på dom ställen du behöver lösa upp olja och dylikt, avfettningsmedel tar inte bort smuts... likaså sådana insektsmedel som börjar bli populära ... använd dom enbart på insektsresterna och inte på hela fronten ...
MozZe wrote:Annars kan jag rekommendera TurtleWax Wax it Wet. Fy*** va bra grejer för den som inte orka waxa ordentligt =)
Bara ta champo, spola av, o spruta på o torka av. KLART!
förlåt, men Wax it Wet, var det sämsta jag har provat ! SKIIIT !!!
mitshubishi 3000gt vr4 -92 = såld, mazda mx3 V6 -92 = såld, volvo 850GLT -92 = såld,
peugeot 307CC -04 = såld, ford puma -98 = såld, volvo v40 T4 -99 = såld,
toyota corolla -98 = krockad,såld, toyota corolla G6 -99 = i trafik
http://www.garaget.org/mypage/index.php?user=35252
peugeot 307CC -04 = såld, ford puma -98 = såld, volvo v40 T4 -99 = såld,
toyota corolla -98 = krockad,såld, toyota corolla G6 -99 = i trafik
http://www.garaget.org/mypage/index.php?user=35252
elvis wrote:MozZe wrote:Annars kan jag rekommendera TurtleWax Wax it Wet. Fy*** va bra grejer för den som inte orka waxa ordentligt =)
Bara ta champo, spola av, o spruta på o torka av. KLART!
förlåt, men Wax it Wet, var det sämsta jag har provat ! SKIIIT !!!
det är nog vettigt som ett komplement till vanlig vaxning. ersätter ju knappast riktig vaxning
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
SMC 500 Wildcat -10
det ersätter absolut inte vanlig vaxning, men för dem som använde turtlewax supertvätt bör genast använda wax it wet ist.
Syftar inte på att det ska vara bra tvättmedel eller så, utan ist använda det som ett kompliment för waxet... tycker det funkar fint o så, inga nackdelar med et över huvud taget, om inte plånboken... men vafan har man GeKås till?
Syftar inte på att det ska vara bra tvättmedel eller så, utan ist använda det som ett kompliment för waxet... tycker det funkar fint o så, inga nackdelar med et över huvud taget, om inte plånboken... men vafan har man GeKås till?
MozZe wrote:det ersätter absolut inte vanlig vaxning, men för dem som använde turtlewax supertvätt bör genast använda wax it wet ist.
jupp, såg även test i vi bilägare av dessa ocg tror det var turtle och sonax som låg bäst till i testet
Peugeot 406 Coupe 2.2 -03
SMC 500 Wildcat -10
SMC 500 Wildcat -10