Spöket under bilen jävlas
Spöket under bilen jävlas
Va ute och körde nyss....ligger på 4:an när det helt plötsligt låter och känns som att en kolv slår upp under kåpan där handbromsen kommer ut. Låter så i 10 meter, sen kopplar kag och rullar in på en busshållplats. Ser inget under bilen, kör vidare och ljuder har upphört.
Det ljudet hörs även ibland när jag startar bilen. Under själva uppstarten. Som att det är nåt som slår under bilen....rakt under handbromsen. Någon som vet vad detta kan vara?
Måtte det inte vara nåt sjukt stort problem...som växellådan eller nåt. Allt annat känns skitbra, även växellådan....tacksam för hjälp.
Det ljudet hörs även ibland när jag startar bilen. Under själva uppstarten. Som att det är nåt som slår under bilen....rakt under handbromsen. Någon som vet vad detta kan vara?
Måtte det inte vara nåt sjukt stort problem...som växellådan eller nåt. Allt annat känns skitbra, även växellådan....tacksam för hjälp.
Last edited by Mafghan on Mon Oct 02, 2006 9:25, edited 2 times in total.
Mafghan wrote:André V wrote:Mafghan wrote:Loffas wrote:jo
Utveckla ditt svar?
Typiskt Loffas-svar, han försöker bara jävlas lite med dig.
ok....=)
Vi tar det igen då: Så det verkar inte vara något allvarligt då?
Nej, förmodligen inte. Lägg dig under bilen och kolla avgasupphängningen.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Tänkte på en sak.
har varit lat och inte gjort något åt saken. Men det skumma är att det låter bara när det är blött ute. Känns som att vattnet från däcken sprutar upp på röret och röret rör på sig....
skumt hursomhelst, har aldrig skallrat om den när det är torrt....och nu pissregnar det. Hoppas man kan ta sig hem utan större problem efter jobbet.
har varit lat och inte gjort något åt saken. Men det skumma är att det låter bara när det är blött ute. Känns som att vattnet från däcken sprutar upp på röret och röret rör på sig....
skumt hursomhelst, har aldrig skallrat om den när det är torrt....och nu pissregnar det. Hoppas man kan ta sig hem utan större problem efter jobbet.
Peugeot 306 GTI
Mafghan wrote:Tänkte på en sak.
Jag har samma finess
Peugeot 306 GTI -97
Grief wrote:Mafghan wrote:Tänkte på en sak.
Jag har samma finessUndrar hur det kommer sig att det låter när det är blött?
Glömde av denna tråd. är det samma för dig?? Fortfarande? Du har inte fixat det?
Måste nog göra något åt det, känns inte som att det bara är att det rör på sig. Då hade det gjort de även när det är torrt ute...
Men så fort det är blött och motorbromsar det minsta så sätter det igång....har en teori att det är hål i katalysatorn
Men jag och teorier...
Peugeot 306 GTI
Mafghan wrote:Grief wrote:Mafghan wrote:Tänkte på en sak.
Jag har samma finessUndrar hur det kommer sig att det låter när det är blött?
Glömde av denna tråd. är det samma för dig?? Fortfarande? Du har inte fixat det?
Måste nog göra något åt det, känns inte som att det bara är att det rör på sig. Då hade det gjort de även när det är torrt ute...
Men så fort det är blött och motorbromsar det minsta så sätter det igång....har en teori att det är hål i katalysatorn![]()
Men jag och teorier...
På min lät det även när man pressade chassit. Har sålt bilen nu så problemet är någon annans
Peugeot 306 GTI -97