Framsystem 206 hjälp!

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
matte1082

Framsystem 206 hjälp!

Post by matte1082 »

Börjar med att säga att jag kan NOLL om billjud! :D (PUH, avklarat!)

Men har märkt att man liksom inte får ut så mycket av originalljudet. Lyssnar mestadels på Metalcore o dylikt...

Som sagt, ska byta ut de vibrerande kartongbitarna i dörrarna till att börja med...

Har kommit över en skaplig huvudenhet. En Panasonic CQ-C7301N 4*50 MOSFET??

Vad ska man ha för nåt nu då?? Har läst här på forumet och DLS verkar vara ett grymt populärt märke? Har "fluktat" på nardik.se och rejält sugen på DLS R6A 6'5" o R5A 5'25. Är det prisvärda grejer?? Får det plats i dörrarna fram utan för mycket modifikationer? (Fila bort lite plast är lugnt) :D Får R5A plats i panelerna bak??

Kommer att köpa ett slutsteg till dessa nästa månad, antar att det behövs...

Sen en fråga bara... Stämmer MDS effektinfo på deras högtalare??? Kan inte tänka mig att deras Fanatic 6,5" högtalare skulle ge mer än DLS Reference 6,5a??? Eller är inte effekt allt?

Tacksam för svar.

Är som sagt helt borta på sånt här... :oops:
PelleW
Senior

Post by PelleW »

DLS är bra.

Effekten spelar inte så stor roll. Känsligheten är viktigare. Högre känslighet betyder att du kan spela högre med en given effekt.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
matte1082

Post by matte1082 »

PelleW wrote:DLS är bra.

Effekten spelar inte så stor roll. Känsligheten är viktigare. Högre känslighet betyder att du kan spela högre med en given effekt.

OK, vet du om Reference-serien får plats i dörrarna och där bak utan större ingrepp? Dom ser ju rätt "feta ut". Vill ha kvar dörrsidorna.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

matte1082 wrote:

OK, vet du om Reference-serien får plats i dörrarna och där bak utan större ingrepp? Dom ser ju rätt "feta ut". Vill ha kvar dörrsidorna.

Jag kommer inte ihåg hur djupa högtalare man kan montera. Har du den gamla modellen av dörrsida så kan du bara ta bort högtalargallret och kolla. Annars får du plocka bort hela dörrsidan vilket inte är speciellt jobbigt heller.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
matte1082

Post by matte1082 »

PelleW wrote:
matte1082 wrote:

Jag kommer inte ihåg hur djupa högtalare man kan montera. Har du den gamla modellen av dörrsida så kan du bara ta bort högtalargallret och kolla. Annars får du plocka bort hela dörrsidan vilket inte är speciellt jobbigt heller.

Måste ta bort, har nya. Haft dom borta förut och det gick lätt, men har ingen aning om måtten... tänkte bara om nån visste sådär på rak arm... :wink: Tack för svaren. Vill ju beställa så fort som möjligt... :P
Snelleman

Post by Snelleman »

Jag har ett par äldre DLS R6'or som precis fick plats..

fråga "flavor of the week" annars.. han har precis monterat in ett par GAS som var "precis för stora" :wink:
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
matte1082

Post by matte1082 »

snelleman wrote:Jag har ett par äldre DLS R6'or som precis fick plats..

fråga "flavor of the week" annars.. han har precis monterat in ett par GAS som var "precis för stora" :wink:

OK... Det blir att beställa såna. Ska tydligen vara bra "metalhögtalare" vad nu det är? :D
dado

Post by dado »

DLS PS6 fram och PS5 bak får plats.
Flavor!

Post by Flavor! »

snelleman wrote:Jag har ett par äldre DLS R6'or som precis fick plats..

hehe exakt, ett par GAS Silver 6,5:or i framdörrarna...shimsa med wellpapp..det e high-tec på hög nivå! :wink: :!:
Image
Flavor!

Post by Flavor! »

matte1082 wrote:

där bak e det rätt gott om plats ändå
Image
matte1082

Post by matte1082 »

OK. Tack boys. Låter bra det där. har oxå hört att wellpapp är grymma grejer. ;-)
Flavor!

Post by Flavor! »

nu har jag fått dit alla högtalare samt subben e inkopplad, f*n va bra den lille 8-tummaren spelar :lol: 8) :lol: ..det trodde jag inte
Image
matte1082

Post by matte1082 »

FlavorOfTheWeek wrote:nu har jag fått dit alla högtalare samt subben e inkopplad, f*n va bra den lille 8-tummaren spelar :lol: 8) :lol: ..det trodde jag inte

f*n va gött! :D Hade du för framsystem då?? Jag väntar fortfarande på mina grejer från nårdik. Hoppas mitt ljudar bra sen oxå... Jag satsar nog oxå på en 8" eller 10" där bak sen...
Flavor!

Post by Flavor! »

matte1082 wrote:
FlavorOfTheWeek wrote:nu har jag fått dit alla högtalare samt subben e inkopplad, f*n va bra den lille 8-tummaren spelar :lol: 8) :lol: ..det trodde jag inte

f*n va gött! :D Hade du för framsystem då?? Jag väntar fortfarande på mina grejer från nårdik. Hoppas mitt ljudar bra sen oxå... Jag satsar nog oxå på en 8" eller 10" där bak sen...

det e GAS Silver 6,5 fram och 5,25 bak, standard-mått..å så en GAS aktiv 8"-bas..det finns bilder på det i min projekttråd :)
Image
Post Reply