ulf wrote:Ja.. Det har ni rätt i. Men då törs man ju knappt köra den med risk för att den blir minsta sliten Fast har man en sån där bil kanske man mest har den för ägandets skull..
Nä du!Bilar är till för att användas.det är det dom är byggda för.Är man så jävla rädd om sin bil att man bara vill sitta o runka i den ,då ska man ingen bil ha.Inget retar en så mycket som bilägare som kommer till olika träffar med en biltrailer med ögonstenen på .Inget kan få mig att ändra mig på den punkten.Går något sönder går det alltid att ersätta.
ulf wrote:Ja.. Det har ni rätt i. Men då törs man ju knappt köra den med risk för att den blir minsta sliten Fast har man en sån där bil kanske man mest har den för ägandets skull..
Nä du!Bilar är till för att användas.det är det dom är byggda för.Är man så jävla rädd om sin bil att man bara vill sitta o runka i den ,då ska man ingen bil ha.Inget retar en så mycket som bilägare som kommer till olika träffar med en biltrailer med ögonstenen på .Inget kan få mig att ändra mig på den punkten.Går något sönder går det alltid att ersätta.
Då har du inget emot att köra med en (valfri gammal (1910-1940), ovanlig bil) som är helt original, fram och tillbaka till jobbet varje dag? Det är ju det den är till för.
Då har du inget emot att köra med en (valfri gammal (1910-1940), ovanlig bil) som är helt original, fram och tillbaka till jobbet varje dag? Det är ju det den är till för.
Jag har en Buick Super Rivera 1953 finns inte så många här i Sverige den kör jag dagligen med ,kör till alla träffar jag är på va nyligen på Hot road reunion på Malmby flygfält en nätt sträcka på 120 mil t o r.Har många kompisar som tex har Buick 41 ,pontiack 49,chevrolet 51.chevrolet 50 som dagligen kör med sina bilar.Att man sen ställer av dom när inte längre väglaget tillåter de en sak.Inte så roliga att köra med i halka.Som sagt bilar ska användas till glädje både för en själv o andra.
Ja, jag anser också att har man en bil bör man väl köra den. Men det är ju upp till var och en.
En bil är ju iallafall hur som helst inte gjort för att bli fraktad på en trailer. Är inge imponerad av att en bil är fin på det viset. Alla bilar lär ska hålla sig fina om man aldrig åker med dom