Är det fler som har ett gnisslande baksäte ?
Är det fler som har ett gnisslande baksäte ?
Tjena jag har en 206 GTI som gnisslar och låter i baksätet ( Ryggen höger bak ) är det fler som har/haft det problemet ? Hur råder man bot på problemet lättast ?
Mvh Korpen / Rikard
Mvh Korpen / Rikard
SÅLD!!! Pugg 206 GTI 2001 års
Korpen wrote:André V wrote:Det är nog inte baksätet som gnisslar i så fall utan bakaxeln.
jo det måste va baksätet för drar man i fäll spaken så sätet inte är låst så tystnar det.
Lucky you, låter ganska lättavhjälpt jfrt med bakaxeln! Gör då som Sammy säger.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Jag hade också så, men det lät mer som att det kom ifrån hatthyllan för min del. Plockade lös den och satte lite skumgummi på sidorna sen blev det tyst.
Blev också tyst när jag lossade på sätet. Antagligen så släppte det lite på friktionen som blev ? Hur som haver så funkade det fint för mig.
Blev också tyst när jag lossade på sätet. Antagligen så släppte det lite på friktionen som blev ? Hur som haver så funkade det fint för mig.
Lexikon att använda på krogen om man är upptagen och någon frågar om man vill följa med hem...
Eii Saa Peitää
Do not cover.
Får ej övertäckas.
Tack till:
Element tillverkarna och deras varnings klistermärken!
Eii Saa Peitää
Do not cover.
Får ej övertäckas.
Tack till:
Element tillverkarna och deras varnings klistermärken!
Det är en peugeot dom är ju inte så ihopsnickrade (;
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Min gnisslar inte. Kan å andra sidan ha och göra med att jag har en RC-inredning. Mohahaha!

,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!