FÅR SPEL PÅ STRÖMSLADDEN TILL BASEN!!!!

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
handsome

FÅR SPEL PÅ STRÖMSLADDEN TILL BASEN!!!!

Post by handsome »

Hur jä"#¤a svårt ska det vara att få sladden från batteriet genom torpeden??!!!!försökte i mer än en timme sen fick jag spel o slängde skiten i bagaget...ska försöka ta nya tag imårrn....nån som har nått användbart tips hur jag lättast för genom den...altså inte bara genom den gummimassan utan oxå in i coupen...

...VÄLDIGT tacksam för snabba svar...

//Hulken
Mangie

Post by Mangie »

Du Hulken, va har du för bil?
"If in doubt, baile out"
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Mangie wrote:Du Hulken, va har du för bil?

Precis. På 206 o 307 kan jag hjälpa till
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
gargamel

Post by gargamel »

mitt tips är att med en tång dra ståltråd runt kablen, dra åt så hårt att de skär igenom gummit så de har nått o fästa mot, dra ståltråden igenom och sen (tryck innefrån med om du har hjälp) dra igenom skiten :)

works like a charm, för mig iaf...
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

LUBRICANT!!!!!!!

använd yes till gummigenomföringen
handsome

Post by handsome »

sorry...glömde skriva att det e en 206 gti-00

får spel på det kladdiga jävla skitet....behöver fler tips o råd...pallar snart inte mer..
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

Det finns en liten gummiplopp som du bara kan dra ut och sen göra ett hål i som du trär över kabeln. Så får du både isolering och hål samtidigt. Jag har matat in en 21mm kabel utan problem. Den trillar bara ut på andra sidan. Jag ska knalla ut och ta ett foto till dig...vänta
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
handsome

Post by handsome »

f*n va snällt av dig alex!!!jepp..lade märke till den gummi grejen där alla sladdar från bilen kommer ut....tror det var pellew som lade ut en bild på att den var genom det geggiga kletiga skitet man skulle dra den genom..
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

handsome wrote:f*n va snällt av dig alex!!!jepp..lade märke till den gummi grejen där alla sladdar från bilen kommer ut....tror det var pellew som lade ut en bild på att den var genom det geggiga kletiga skitet man skulle dra den genom..

Precis bredvid den eller genom den. Jag drog min i hålet bredvid. Se till att skära ett hål i gummit och trä den över kabeln bara Image
Image
Image
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
handsome

Post by handsome »

är det den svarta sladden nedanför som du gjort hål för? hur gjorde du hålet? är det inte lättare att göra ett hål i det gummit? inte svårt att få sladden att dyka upp på andra sidan med tanke på alla sladdar som redan finns där?
handsome

Post by handsome »

det är nog mycket lättare att mata genom en tjock kabel...jag har bara en sån tunn f*n..viker ju sig direkt..
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

handsome wrote:är det den svarta sladden nedanför som du gjort hål för? hur gjorde du hålet? är det inte lättare att göra ett hål i det gummit? inte svårt att få sladden att dyka upp på andra sidan med tanke på alla sladdar som redan finns där?

Hålet finns där redan...ivf på alla jag haft
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
handsome

Post by handsome »

är det det hålet jag ska använda...där den svarta sladden kommer ut på din bild?
Snelleman

Post by Snelleman »

Trycka igenom är alltid svårare än i dra igenom.. kolla om du har nått styvare att trycka igeonom gummit först.. sen tejpar du på strömkabeln och drar igenom... som nån sa ovanför..
Medlem 1262
Snelleman kör en Mercedes-Benz C280 -96
handsome

Post by handsome »

ok...ska se om jag kan hitta nått...vilket hål rek du då? genom det klibbiga eller bredvid?
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

handsome wrote:ok...ska se om jag kan hitta nått...vilket hål rek du då? genom det klibbiga eller bredvid?

Det lilla hålet bredvid är till för att föra igenom eventuell kabel och har ingen annan funktion. Det enda som sitter bakom är ljudisolering och den är skuren så att man bara kan trycka ut ett lika stort hål som hålet i plåten är...
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
handsome

Post by handsome »

aha..f*n va nice...verkar ju mycket lättare än att hålla på att pressa genom det klibbiga skitet...ska ner o prova direkt..vad ska du göra hål med då?
Alex
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Alex »

handsome wrote:vad ska du göra hål med då?

Förstår inte riktigt. Men om du menar vad du ska göra hålet i gummit med, så ta först en tång och dra gummit mot dig så det lossnar. Gör sedan ett litet hål i mitten av det så du kan trä kabeln igenom, dra den en bra bit in på kabeln. Mata sedan igenom kabeln genom torpedväggen tills du kommer till gummibiten på kabeln. Fäst då tillbaka den på samma sätt som den satt. Voilá du har en strömkabel med gummigenomföring i exakt storlek! Skippa absolut inte gummit för kabel mot skarp kant metall är ingen bra idé
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
handsome

Post by handsome »

ahh..ok...nu tror jag att jag förstår...f*n det e inte så lätt som man tror...ska ut o kolla om jag löser det...skriver hur det gick = )

Tack för all hjälp än så länge!!!
handsome

Post by handsome »

AHHHHHHH..det löste sig...WOOOOHOOOOO...men jag hade ingen sån gummirej där...den hade dom nog redan använt till defa larmet...nu måste jag bara ta reda på hur man ställer in basen oxå.. =)
Post Reply