Min Pegga 605
Alltså, idag när jag skulle växla fr tvåan t trean så "tappade jag" pedalen, hade inte hela foten på där, så åkte paedalf*n från botten o upp med en smäll o sen ner i golvet bara.
Vilken otur ( klantighet )
Vad konstigt tänkte jag när jag skulle växla igen, ingen pedal, böjer mig ner och SER ETT GIGANTISKT PROBELMSCENARIO FRAMFÖR MIG. Grrrrrrrrrr..
En liten halvrund plastbit hade då lossnat av smällen och det räckte tydligen för att inte vajern skulle få fäste i fästet..!???..ekker hur det nu ser ut där.
Trååångt där under alltså!!! Rev ned hela säkringsdosan o baxade in allt kablage till vänster så långt det som det bara gick. Fick två centimeter till godo där.
Vajern verkar sitta där den ska sitta och är inte av meeeeen hur f*n får man ut/loss fästet? Bara att skruva ned hela pedalstället eller???
Om man nu måste byta kopplingsvajer ska man då behöva ta ner hela pedalstället??????? FINNS FÄSTET ATT KÖPA TROOO???
Jisses och denna vecka är det den veckan jag behöver bilen. Har ju bara en nu. Ååååh vad jag är arg, oxtogig, vansinning, kokande, överhettad, Il Gigante Temperamento!!!!! vafa coló dio cane caca dozzo.
Nån som har en skiss på hur det hela ser ut eller finns det nån klurig typ här som mekat kopplingsvajer på en 605:a?????
Idag är det lätt att hålla sig för skrat kan jag säga....

där tro?