Växellådan i en 206 RC

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
406_Jonathan

Post by 406_Jonathan »

TheDagger wrote:
SuperGnaget wrote:
Timten wrote:HAr ingen sänkning än, men det e på G

Så du menar att du satt kjolar o lagt ner massa tid o pengar på bilen..men glömt sänka den? Hur ser det ut med 18"...min ser ju ut som en traktor med 17"...åtminstone i fram!

På avataren ser det bra ut tycker jag, kanske fixat i PS?

som min... :P
Last edited by 406_Jonathan on Wed Apr 11, 2007 20:34, edited 1 time in total.
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
Timten

Post by Timten »

Avataren är en förminskad bild ifrån stället jag köpte kjolpaketet ifrån
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

406_Jonathan wrote:
TheDagger wrote:
SuperGnaget wrote:

Så du menar att du satt kjolar o lagt ner massa tid o pengar på bilen..men glömt sänka den? Hur ser det ut med 18"...min ser ju ut som en traktor med 17"...åtminstone i fram!

kanske fixat i PS?

som min... :P

Vilket självklart är fullt tillåtet :)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Timten wrote:Avataren är en förminskad bild ifrån stället jag köpte kjolpaketet ifrån

Kan du inte fixa lite bilder på din bil? Tror många är nyfikna nu :)
SuperGnaget

Post by SuperGnaget »

TheDagger wrote:
SuperGnaget wrote:

På avataren ser det bra ut tycker jag, kanske fixat i PS?

Håller med...men jag kan lova dig att om det är hans bil på avataren är den garanterat fixad i PS...för resultatet kan omöjligt bli sådant utan sänkning.
Boys will be boys, girls will be toys!
Timten

Post by Timten »

Bilen e iallafall silver metallic och har de här fälgarna :P http://www.asaalloywheel.com/product/ca ... =1&ctype=1

Bilder kommer så fort jag kommit hem till sverige

Kan man komma igenom en vanlig besiktning om man har sänkt bilen? Funderar på med tanke på att annars så e det jäkligt mycket man måste ändra tebax...
SuperGnaget

Post by SuperGnaget »

Timten wrote:Bilen e iallafall silver metallic och har de här fälgarna :P http://www.asaalloywheel.com/product/ca ... =1&ctype=1

Kan man komma igenom en vanlig besiktning om man har sänkt bilen? Funderar på med tanke på att annars så e det jäkligt mycket man måste ändra tebax...

Sänk du...det enda som kan bli jobbigt är om fjärdringsvägen blir för kort! Men om du byter dämpare oxå så borde inte det vara ngt problem alls...
Boys will be boys, girls will be toys!
danielr112

Post by danielr112 »

SuperGnaget wrote:
Timten wrote:Bilen e iallafall silver metallic och har de här fälgarna :P http://www.asaalloywheel.com/product/ca ... =1&ctype=1

Sänk du...det enda som kan bli jobbigt är om fjärdringsvägen blir för kort! Men om du byter dämpare oxå så borde inte det vara ngt problem alls...

kan ju bli lite probs om de inte kommer upp me bilen på lyften också
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
OdiN

Post by OdiN »

hur är det kopplingen i en RC, någon som har en gissning hur mycket den tål?
Timten

Post by Timten »

Tror att du måste uppgradera till en Gr N Koppling...
OdiN

Post by OdiN »

han killen i danmark han borde väl ha några trimkit till RC, danskmotor, vad han heter.. bygger väl rallybilar åt peugeot...
Nik

Post by Nik »

OdiN wrote:han killen i danmark han borde väl ha några trimkit till RC, danskmotor, vad han heter.. bygger väl rallybilar åt peugeot...

Jörgen Agergård heter han.
Han lär knappast ha nån magisk box på hyllan men om man åker dit med motorn och en stor påse pengar så kan han plocka ut ganska vassa effekter åt en. Men det finns firmor i Sverige som kan göra detsamma så man behöver säkert inte åka så långt...
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

Nik wrote:
OdiN wrote:han killen i danmark han borde väl ha några trimkit till RC, danskmotor, vad han heter.. bygger väl rallybilar åt peugeot...

Han lär knappast ha nån magisk box på hyllan men om man åker dit med motorn och en stor påse pengar så kan han plocka ut ganska vassa effekter åt en. Men det finns firmor i Sverige som kan göra detsamma så man behöver säkert inte åka så långt...

Den viktigaste ingrediensen är den stora påsen med pengar! :)

107 H.U.S.T.L.E.R

myspace.com/billcollectr
Nik

Post by Nik »

BANZAI3030 wrote:
Nik wrote:

Den viktigaste ingrediensen är den stora påsen med pengar! :)

Tyvärr är det så ja!
Det blir i 10 fall utav 9 billigare att köpa en bil som redan har det man eftersöker!
OdiN

Post by OdiN »

men å köpa en färdigtrimmad bil e ju till å chansa också.. man har ju ingen aning om hur den är körd...

ja håller på å trimma min RC nu med å kosta pengar gör de ju men man vet ju exakt vad man har gjort med bilen, hur seriöst det är, hur bilen är körd osv.. köper du en fördigtrimmad så kan de ju bli dyrare i slutändan i alla fall.. eller?
Nik

Post by Nik »

OdiN wrote:men å köpa en färdigtrimmad bil e ju till å chansa också.. man har ju ingen aning om hur den är körd...

ja håller på å trimma min RC nu med å kosta pengar gör de ju men man vet ju exakt vad man har gjort med bilen, hur seriöst det är, hur bilen är körd osv.. köper du en fördigtrimmad så kan de ju bli dyrare i slutändan i alla fall.. eller?

Är det någorlunda seriöst trimmat så håller ju grejorna. Sen är det såklart alltid en risk med att köpa en begagnad bil eller ens en bil öht.
Men grejen är den att det lämpliga är att köpa en bil som har det man är ute efter i originalskick. Det blir bara en massa klabb med besiktning, försäkringar osv annars.
Men en parallell till race-bilar kan ju dras, där är det i praktiken aldrig någonsin ekonomiskt försvarbart att bygga bilen själv. Det är bara att köpt färdigt som gäller, ur ett rent ekonomiskt perspektiv.
Timten

Post by Timten »

Hmm, kommer bilprovningen lägga märke till ifall man har en annan växellåda och en annan koppling?
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Timten wrote:Hmm, kommer bilprovningen lägga märke till ifall man har en annan växellåda och en annan koppling?

Kan jag inte tänka mig.
Var inne med en bil som hade så tung koppling att man nästan fick ha 2 ben för att få ner den, skiter dom i :)
Timten

Post by Timten »

Gött o se :)

För det ser ut som att jag kanske beställer den där 6växlade lådan ifrån Total Motorsport Solutions i england
Timten

Post by Timten »

Post Reply