Här är en riktig idiotfråga men jag är riktigt dålig på vilka ljus som är vilka
Jag fick underkänt för att positionsljusen på min 205 gti ej funkade, men jag kan verkligen inte se att de ej funkar. Är positionsljusen samma som parkeringsljusen? För det lyser ju helt klart fram på bilen som vanligt.
Eller är positionsljuset det starkare ljus som ska komma när man drar igång tändningen (och parkeringsljuset är det svagare ljus som kommer när man vrider om nyckeln o ljusen tänds) ?
Dum fråga ang positionsljus!
Glömde nästa fråga, jag märkte precis att säkring nr 13 hela tiden brinner upp. Jag provade att putsa och rengöra ljusreläna i motorrummet och då verkar allt funka i ca 10 min, sen brinner säkringen igen.
Var kan jag hitta rätt sorts ljusrelä - funkar det som biltema kallar "ljusrelä"
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=88093
Eller är det någon annan specialvariant som bara kan fås på peugeot?
Var kan jag hitta rätt sorts ljusrelä - funkar det som biltema kallar "ljusrelä"
http://www.biltema.se/products/product. ... emId=88093
Eller är det någon annan specialvariant som bara kan fås på peugeot?
Verkar inte vara reläna det är fel på, har rengjort, putsat etc utan framgång. Säkring 13 går direkt när tändningen slår på, utan att jag rör ljusspaken
Kan felet ligga i själva spaken? Såg i andra trådar att den behövdes bytas ut ibland, men det var oftast när ljuset fastnade på
På ett brittiskt forum hade ngn ett liknande problem med säkring 13 och det verkade vara ett kontaktblock i handskfacket som ej fick bli jordat, för annars brände den nr 13 hela tiden. Vilket block är det och vad har det för funktion i övrigt?
Kan felet ligga i själva spaken? Såg i andra trådar att den behövdes bytas ut ibland, men det var oftast när ljuset fastnade på
På ett brittiskt forum hade ngn ett liknande problem med säkring 13 och det verkade vara ett kontaktblock i handskfacket som ej fick bli jordat, för annars brände den nr 13 hela tiden. Vilket block är det och vad har det för funktion i övrigt?