Och dem gick riktigt bra, även om dem oftast ligger efter Hondorna efektmässigt.
Denna bild var trevlig på min bil, känns som att min bil går sååå fort, haha!
Ha det så bra så syns vi på nästa banträff.
Benci wrote:För mig som gammal Peugeot-ägare var det kul att att se så många Puggar på banan.
Och dem gick riktigt bra, även om dem oftast ligger efter Hondorna efektmässigt.
Denna bild var trevlig på min bil, känns som att min bil går sååå fort, haha!
Ha det så bra så syns vi på nästa banträff.
FEED ME wrote:Hej förresten, alla glada PSC'are!
Erik Jirhall heter jag och är nybliven medlem, efter att er nitiska ordförande rånade mig på hela min plånboks innehåll på Mantorp...
Men inga onda känslor ändå. Det var värt varenda krona -jag hade skitkul! ..
öhl-in wrote:Ta med MC:n nästa gång......raukroland wrote:FEED ME wrote:raukroland wrote:Det verkar vara dags att du gasar lite mer då det svänger...
Jag körde i en lånebil från Jonssonbil (207 RC)...
Körde slut på en tank, bränsleförbrukning 2,1liter/mil oljetemp ca 120 bästa medelhastighet under ett varv 108,14km/h (3106m på 1:43,4min) och ca 170km/h i maxhastighet...
Körde dessutom på vanliga gatdäck...
Med R-däck och en bättre chassisättning på den så skulle man kapa många sekunder...
Jag tror att det finns några sekunder att kapa även med befintlig setup...
f*n, jag visste inte att du skulle börja spamma här också...
Ja, jag vet att du var snabbare men jag är nöjd ändå med tanke på hur mycket det skiljer på antal körda ban-mil mellan oss...
Michael 84 wrote:grymma stats raukroland! du får väl dyka upp på nästa banträff, var lite tråkigt att jag var den enda 206:an som körde på mantorp
raukroland wrote:Körde slut på en tank, bränsleförbrukning 2,1liter/mil oljetemp ca 120 bästa medelhastighet under ett varv 108,14km/h (3106m på 1:43,4min) och ca 170km/h i maxhastighet...
Visst katten var du med när det var Pichåklubben och en bit in på Kleibrandts era? Kanske innan också, men när jag kom med var "Peugeot Tuning Club" stilla insomnad.FEED ME wrote:...något som inte är väsentligt för just mitt spammande just nu...
Pär H wrote:Visst katten var du med när det var Pichåklubben och en bit in på Kleibrandts era? Kanske innan också, men när jag kom med var "Peugeot Tuning Club" stilla insomnad.
FEED ME wrote:raukroland wrote:Körde slut på en tank, bränsleförbrukning 2,1liter/mil oljetemp ca 120 bästa medelhastighet under ett varv 108,14km/h (3106m på 1:43,4min) och ca 170km/h i maxhastighet...
Jag tog en liten snabb koll på loggfilerna från Driftboxen.
178,89 km/h kom jag upp i som mest på långa rakan med 207 RC'n. Och bästa varvtiden 1.41,10.
Jag kunde också konstatera att det gör en dryg sekund per varv att ha en passagerare med sig i bilen!
Marie kom upp i 148,39 km/h som mest och bästa varvtid 1.54,60 med sin 207 HDI GT (inkl. mig som passagerare)...
Hade inte du minneskortet instoppat i Driftboxen när du körde Micke? Jag hittar inte dina loggfiler... (Kan även bero på att jag hade lite bråttom...)
Hastigheterna är alltså uppmätta via GPS i en Driftbox, så det är inga fusksiffror från hastighetsmätaren i bilen...
Angelika wrote:FEED ME wrote:Hej förresten, alla glada PSC'are!
Erik Jirhall heter jag och är nybliven medlem, efter att er nitiska ordförande rånade mig på hela min plånboks innehåll på Mantorp...
Men inga onda känslor ändå. Det var värt varenda krona -jag hade skitkul! ..
JA vad gör man inte för att ragga nya medlemmar
Välkommen!

Finns väl ingen direkt koppling iofs, men Kleibrant som var aktiv i Pichåklubbens gästbok registreade nuvarande domän när den började dö ut, resten är historia. Som man brukar säga.FEED ME wrote:Pär H wrote:Visst katten var du med när det var Pichåklubben och en bit in på Kleibrandts era? Kanske innan också, men när jag kom med var "Peugeot Tuning Club" stilla insomnad.
Pichåklubben... *minns tillbaka*
Jo, jag minns inte riktigt hur eller varför, men jag vill ändå minnas att jag var hedersmedlem på denna eminenta hemsida någon gång för ganska många år sedan. Då jag bodde i Linköping och fortfarande hade franskt blod pulserande i mitt bilälskande blodomlopp...
Har Pichåklubben något med PSC att göra??

R-Gubbe wrote:Ja Peter Igelhammar vi har väntat länge nu på de där bilderna.
Jaaacob wrote:lite OT men någon som kan...
klistra loss http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=60484
och
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=58810
stör mig på det