Däck
Däck
Behöver tips på bra däck till 205:an (15").
Jag är ute efter däck med bra grepp och livsllängd, självklart är priset inte ovesäntligt.
Jag är ute efter däck med bra grepp och livsllängd, självklart är priset inte ovesäntligt.
Jag kan rekomendera GT Champiro 328. Det är ett bra däck till bra pris.
Kör själv på sånna just nu på min RC . 215/40-17.
Du kan köpa dem på någon av Vianor verkstäderna.
Kör själv på sånna just nu på min RC . 215/40-17.
Du kan köpa dem på någon av Vianor verkstäderna.
Fredrik Svensson Broby
Volvo V70N turbo med lite extra mos under huven.
http://www.garaget.org/Broby
Volvo V70N turbo med lite extra mos under huven.
http://www.garaget.org/Broby
jag köpte GT- däck till min gamla 307a och fick höra efteråt att de ska vara hur kassa som helst... China-skräp suddgummin osv.
Men jag måste säga att jag gillade dem. Bilen gick bra, var kul på småvägar och när jag fick tvärnita så bet det i ordentligt. Innan hade jag Good Year som var mycket spårkänsligare (man fick passa bilen hela tiden) och hade högre ljudnivå.
Testa vettja. Billiga är de ju
Men jag måste säga att jag gillade dem. Bilen gick bra, var kul på småvägar och när jag fick tvärnita så bet det i ordentligt. Innan hade jag Good Year som var mycket spårkänsligare (man fick passa bilen hela tiden) och hade högre ljudnivå.
Testa vettja. Billiga är de ju
Peugeot 207 GT - 07
Citroën AX GT - 91
Citroën AX GT - 91
Eftersom du bor i Malmö kan jag tipsa dig om www.citydack.se Lätt billigast i stan och bra service. För att du ska ha något pris att jämföra med så gav jag till 206an 4400:- för två st Yokohama Parada monterat och balanserat på bilen i 205/40 17 på däckonline förra året och för samma däck på citydäck i år totalt 1800:- och det får man ju säga är en avsevärd skillnad. I måndags fick jag nya däck till 205an Yokohama AVS sport 195/50 15. Betalade 650:- styck monterat o balanserat på Citydäck, innan ringde jag till däckonline och fick pris på ca 800:- per däck utan montering eller balansering.
Priserna kan variera enormt och äter du däck i samma omfattning som jag så tycker jag att det är av högsta betydelse vilket pris du betalar för dem. Jag kan dock inte uttala mig om kvalitén på mina nya Yokohama än då jag inte har pressat dem ordentligt än. Bättre besked kan ges efter den 29/6
Priserna kan variera enormt och äter du däck i samma omfattning som jag så tycker jag att det är av högsta betydelse vilket pris du betalar för dem. Jag kan dock inte uttala mig om kvalitén på mina nya Yokohama än då jag inte har pressat dem ordentligt än. Bättre besked kan ges efter den 29/6
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Satt GT Champiro på min 106 när jag köpte den, bland de sämsta däck jag nånsin kört på.
Toyo Proxes tycker jag ger bra grepp för lite pengar, men livslängden är inte jättebra.
Ska man ha däck som både håller länge och greppar ska man nog kolla på Michelin, men då kostar det också.
Toyo Proxes tycker jag ger bra grepp för lite pengar, men livslängden är inte jättebra.
Ska man ha däck som både håller länge och greppar ska man nog kolla på Michelin, men då kostar det också.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Alex wrote:Eftersom du bor i Malmö kan jag tipsa dig om www.citydack.se Lätt billigast i stan och bra service. För att du ska ha något pris att jämföra med så gav jag till 206an 4400:- för två st Yokohama Parada monterat och balanserat på bilen i 205/40 17 på däckonline förra året och för samma däck på citydäck i år totalt 1800:- och det får man ju säga är en avsevärd skillnad. I måndags fick jag nya däck till 205an Yokohama AVS sport 195/50 15. Betalade 650:- styck monterat o balanserat på Citydäck, innan ringde jag till däckonline och fick pris på ca 800:- per däck utan montering eller balansering.
Någon ska besöka citydäck innan den 29:e. Försöker få med mig Andy till knutstorp också. kanske vi ska köra upp ihop?
shtig wrote:Någon ska besöka citydäck innan den 29:e. Försöker få med mig Andy till knutstorp också. kanske vi ska köra upp ihop?
Jag jobbar också på Andy
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
- martin_16v
har också provat champiro-däck.. o kan också säga att d e bland det sämsta jag kört på.. så jäkla oberäkneligt, ena stunden massa understyrning för att bara slå om till överstyrning utan problem.. ingen sidostabilitet, o för att itne tala om blötegenskaperna.
kör nu på bf goodrich däck som ska vara nåt mellan r-däck o vanliga o jäklar vilket grepp.
kumho är annars ett väldigt bra budgetalternativ, så kika gärna på det.
kör nu på bf goodrich däck som ska vara nåt mellan r-däck o vanliga o jäklar vilket grepp.
- Peter Igelhammar
- Crew

Och för de andra så e givetvis www.dackonline.com ett vettigt alt
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
- martin_16v
ett annat alt är www.nordendack.se
Nu Passat TDI-00
Pugg 306 gti -98 sommarbilen R.I.P
volvo 245 -82 vinterbilen
volvo 740 16v -85 i delar
Pugg 505 gti -84 såld
Pugg 306 gti -98 sommarbilen R.I.P
volvo 245 -82 vinterbilen
volvo 740 16v -85 i delar
Pugg 505 gti -84 såld
Lopex wrote:ena stunden massa understyrning för att bara slå om till överstyrning utan problem.. ingen sidostabilitet, o för att itne tala om blötegenskaperna.
Exakt samma som jag upplevde.
Tycker Hankook var rätt bra med, bortsett från i vått, men det ska dom enligt uppgift ha kommit tillrätta med när K104 kom. Jag hade K102.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
- Andreas Bystedt
TheDagger wrote:Lopex wrote:ena stunden massa understyrning för att bara slå om till överstyrning utan problem.. ingen sidostabilitet, o för att itne tala om blötegenskaperna.
Exakt samma som jag upplevde.
Tycker Hankook var rätt bra med, bortsett från i vått, men det ska dom enligt uppgift ha kommit tillrätta med när K104 kom. Jag hade K102.
Jag har K105 på Coupen nu, riktigt bra däck, har hög profil 215-55/16 så det är ju mest komforten jag slås av.
Fd. Medlem nr 527
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Lopex wrote:
mellan r-däck och vanliga, vad innebär det? Bra slitstyrka och grepp? Vattenavledningsförmåga? Låter intressant!
Jag anser att grepp då det är blött inte är jätteviktigt men däremot är det desto viktigare att man inte vattenplanar så fort det börjar regna.
det jag märkt är att de greppar en jävla massa så fort de fått upp lite värme.. har också kört som en biltjuv med de i 2 år och det är fortfarande säkert 5mm kvar på de, så slittyrkan klagar jag inte på det minsta, med tanke på min körstil.
på blött har jag dock märkt att de har lite dåligt sidogrepp däremot, vill gärna kana iväg när man slänger in den fort i en sväng, o det antar jag är pga just däckblandningen. r-däck o blött brukar inte gå ihop så bra.
vattenplanade också igår på nynäsvägen en kost stund, men då kom jag upp i 160+ och det regnade droppar stora som golfbollar och var par cm vatten på körbanan, så jag tror att jag hade vattenplanat med vilket däck som helst där.
på blött har jag dock märkt att de har lite dåligt sidogrepp däremot, vill gärna kana iväg när man slänger in den fort i en sväng, o det antar jag är pga just däckblandningen. r-däck o blött brukar inte gå ihop så bra.
vattenplanade också igår på nynäsvägen en kost stund, men då kom jag upp i 160+ och det regnade droppar stora som golfbollar och var par cm vatten på körbanan, så jag tror att jag hade vattenplanat med vilket däck som helst där.
Lopex wrote:...det regnade droppar stora som golfbollar och var par cm vatten på körbanan, så jag tror att jag hade vattenplanat med vilket däck som helst där.
och då körde du i 160+?
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Alex wrote:Lopex wrote:...det regnade droppar stora som golfbollar och var par cm vatten på körbanan, så jag tror att jag hade vattenplanat med vilket däck som helst där.
och då körde du i 160+?
är du feg?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/