stol med airbag
-
Michael 84
stol med airbag
jag måste plocka ur mina stplar med airbag ur min rc-04, kan jag koppla ur kontakterna ur stolen utan att airbagen går?? ska jag koppla ur batteriet? jättetacksam för snabba svar
Airbag kan väl gå av oavsett elen är kopplad eller inte. Men 10 min -15 min för att minnet skall tömmas, inte för att jag tror det nollar något minne men ändå. Skall räcka med att dra kabeln bra.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:Airbag kan väl gå av oavsett elen är kopplad eller inte. Men 10 min -15 min för att minnet skall tömmas, inte för att jag tror det nollar något minne men ändå. Skall räcka med att dra kabeln bra.
Nej, de ska inte gå om det inte finns ström, laddningen tänds mha ström. Det finns väl iofs. de som menar att statisk elektricitet kan utlösa kuddar men det kan man nog tvivla på.
Jag skulle med rekommendera minst 15 minuter, anledningen är ju att kondensatorer som kan finnas i systemet ska hinna ladda ur och inte hålla kvar nån ström (har inget med minne att göra alltså).
Okej, ja det låter väl inte så dumt. Jag har för mig att det är så att man måste gå in i styrboxen för att sedan nolla datorn när man kopplar in airbagsen med. eller är det bara om dem utlösts?
Minne-spole-kondensator.... ja. Hur som haver tar det en stund för att de ska tappa sin verkan...
Minne-spole-kondensator.... ja. Hur som haver tar det en stund för att de ska tappa sin verkan...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Richard Gustavsson
Jag airbags är skitfarligt... fattar inte att man vågar sitta bakom och vidsidan av dom såfort man kör

Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Richard Gustavsson wrote:Jag airbags är skitfarligt... fattar inte att man vågar sitta bakom och vidsidan av dom såfort man kör![]()
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Koppla ifrån strömmen 30 min innan så är det helt lungt med airbagen..
Men koppla absolut inte in batteriet igen utan att airbagen är återkopplad.
Då får du en jäkla massa felkoder..
Men koppla absolut inte in batteriet igen utan att airbagen är återkopplad.
Då får du en jäkla massa felkoder..
Att äga en Peugeot är en livsstil
Dricka pilsner ÄR visst en hobby !
Peugeot 605 3.0 SV-95 Executive Express
Citroen C4 1,6 -05 Familjetransportör
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Tjarniz wrote:men hur blire med fel indikeringar osv då om man byter stolar till nå annat?
Har haft funderingar så kom på de nu
du får köpa (blindningar) som lurar systemet..Då kan du ha en pinnstol från ikea om du vill
Att äga en Peugeot är en livsstil
Saab 9-5 Aero Kombi -01
Saab 9-5 Aero Kombi -01