Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
ang. bromsarna så bytte jag till 307 ok och 283mm skivor fram (finns i min tråd på säljes), men det gjorde jag mest för att slippa ev. 180gradare vid hård inbromsning. Vet inte om det var mina bromsreduceringsventiler i baken som var slut eller om han var för lätt i arslet helt enkelt.
Jaaacob wrote:Turbo gör du genom att kompsänka, kolvar från xu9jaz funkar bra (205gti 1,9 jaz)
Sedan skruvar du dit skräpet å bygger efter eget bevåg. =)
Om man vill kompsänka ännu mera så svarvar man ner dem lite också.
Hur mycke tår kolvarna då? Och orginal stakar e dom verkligen så tåliga?
Sen har jag funderat på Grenrör. Vart kan man hitta ett bra ämne? Finns de inte från nån annan pegga som man kan ta ifrån??
Finns folk som kör närmre 500hk med dom kolvarna och stakarna, är jäkligt bra grejer. Är oftast problem med soppa eller tändning som gör att det rasar. Inge (Tox på forumet) laddar 2,2 bar + gas på sin Mi16.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jaaacob wrote:Turbo gör du genom att kompsänka, kolvar från xu9jaz funkar bra (205gti 1,9 jaz)
Sedan skruvar du dit skräpet å bygger efter eget bevåg. =)
Om man vill kompsänka ännu mera så svarvar man ner dem lite också.
Hur mycke tår kolvarna då? Och orginal stakar e dom verkligen så tåliga?
Sen har jag funderat på Grenrör. Vart kan man hitta ett bra ämne? Finns de inte från nån annan pegga som man kan ta ifrån??
Finns folk som kör närmre 500hk med dom kolvarna och stakarna, är jäkligt bra grejer. Är oftast problem med soppa eller tändning som gör att det rasar. Inge (Tox på forumet) laddar 2,2 bar + gas på sin Mi16.
Mmm, har kvar mina JAZ kolvar, det kliar Nåt måste man ju drömma om när man kör 106:a med 60hk
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
TheDagger wrote: Finns folk som kör närmre 500hk med dom kolvarna och stakarna, är jäkligt bra grejer. Är oftast problem med soppa eller tändning som gör att det rasar. Inge (Tox på forumet) laddar 2,2 bar + gas på sin Mi16.
De var f*n va man kan plocka ut ur dessa spisar. Men nu funderar jag på hur man syr ihop ett lämpligt grenrör.
Vart får man tag i grenrörsflänsen till att börja med??
Nån som vet?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Du tror inte ja har dreglat över den där. Men de är inte så att jag har råd att köpa det. De skulle trots allt vara sjukt snyggt å komma med de där på motorn.
Måste försöka sy ihop nått liknande själv, eller låta nån smidesfirma
kolla på bilderna å mäta lite så dom kan tillverka de.
Måste ta å försöka beta av några punkter på min inköpslista nu.
Du tror inte ja har dreglat över den där. Men de är inte så att jag har råd att köpa det. De skulle trots allt vara sjukt snyggt å komma med de där på motorn. Måste försöka sy ihop nått liknande själv, eller låta nån smidesfirma kolla på bilderna å mäta lite så dom kan tillverka de.
Måste ta å försöka beta av några punkter på min inköpslista nu.
No money no funny.
kostade inte en fläns på dp typ 700kr? är väl inte så blodigt eller?
Kolla annars med klracing.. en kompis köpte en avgasfläns till sin volvo där.. dom har mest volvoflänsar som lagervaror men kan visst göra ritningar och fräsa ut specialflänsar på beställning också..
Jönsson wrote:kostade inte en fläns på dp typ 700kr? är väl inte så blodigt eller?
500.- till TU så det låter rimligt.
Tjenixen!
Nu när Farsan dragit på sig ett Objekt oxå så är de dags att ta å hitta lite godis åt oss.
Hans objekt är en Citroen BX 4WD som han ska stoppa i en 16V motor i.
Då både jag och farsan ska bygga på Mi16 motorn så undrar ja nu vart man kan hitta hållbara bultsattser till motorn nu när vi rivit ner hans och ska renovera upp den.
Sen letar vi kolvar och (foder?) (behöver man även fodren oxå eller passar kolvarna i Orginal Mi16 foder?) till "JAZ" motorn då både han och jag vill ha lägre komp för turbo.
Henkebus wrote:Tjenixen! Nu när Farsan dragit på sig ett Objekt oxå så är de dags att ta å hitta lite godis åt oss.
Då både jag och farsan ska bygga på Mi16 motorn så undrar ja nu vart man kan hitta hållbara bultsattser till motorn nu när vi rivit ner hans och ska renovera upp den.
Sen letar vi kolvar och (foder?) (behöver man även fodren oxå eller passar kolvarna i Orginal Mi16 foder?) till "JAZ" motorn då både han och jag vill ha lägre komp för turbo.
De blir lite fix i Vinter...
Iaf vad gäller bultarna borde Autofrance ha dem till en "rimlig" peng.
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
Henkebus wrote:Tjenixen! Nu när Farsan dragit på sig ett Objekt oxå så är de dags att ta å hitta lite godis åt oss.
De blir lite fix i Vinter...
Du ska använda fodrena från Mi16, dom är kraftigare. Passar med JAZ-kolvar i dom, samma borr.
Jag har kolvar, PM:a ett rimligt bud.