En liten fråga här då.
Tycker detta verkar lite skumt.
När jag är på gash umör och får bilen att passera 200 strecket, så tänds ABS lampan och anti spinn lampan och säger "fault"
Detta händer ENBART över 200 blås, saktar ner och lyser fortfaarande, låter bilen stå avstängd 2 minuter och det slocknar och anti spinn och abs funkar som det ska.
Tycker detta är skumt då det är 2 viktiga saker man gärna har i 200+ om nått händer
kan säga att samma sak inträffade i en kompis förra Roland Gaross 206a.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag har en ABS krans också som är av och sitter löst på drivknuten.
Den gör att det rycker lite i bromsen när jag bromsar in < 40 km.
En fundering jag har är om det räcker med att limma fast den ?, vilket jag har svårt att tro efterom den inte sitter så löst på drivknuten borden den inte snurra själv så lätt och ge pulser till datorn som inte stämmer med det andra hjulen.
Men om man limmar fast den utan att trycka ihop kransen tillräckligt så kan den väl ge oregelbundna pulser eftersom det ställe där kransen är av så blir pulsen ojämn och det är detta som datorn tolkar som skillnad.
Alltså är det viktigt ?? att kransen trycks ihop så att alla tänder har samma avstånd mellan varandra ? eller räcker det med att limma fast kransen bara ??
PEw wrote: Alltså är det viktigt ?? att kransen trycks ihop så att alla tänder har samma avstånd mellan varandra ? eller räcker det med att limma fast kransen bara ??
Ja, det är viktigt, det var därför jag lödde ihop min. (fullständig förklaring i Bengts länk)
Det fungerar fortfarande för mig, fast nu börjar ju vintern snart det är väl då det sätts på prov.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
När jag samma som dig, bromsar ner till låg hastighet, ofh oftast när jag rattar kraftigt samtidigt, (ex köra in o ut fårn aprkeringar) så känns det som att absen går igång, altså pedalen hackar.
Det är ALLT kopplat till samma problem ? Mina kransar som lagt av altså ??
LUUK VISSTE DU OM DETTA NÄR DU SÅLDE DEN TILL MIG ?????
206Pata wrote:Pew tack för ditt inlägg ! glömde det
När jag samma som dig, bromsar ner till låg hastighet, ofh oftast när jag rattar kraftigt samtidigt, (ex köra in o ut fårn aprkeringar) så känns det som att absen går igång, altså pedalen hackar.
Halloj självklart visste jag det........ eller inte...
Nej ärligt talat så har jag aldrig kännt av det... körde förvisso inte över 200 blås så sjukt ofta.... men gjorde det när jag skulle till sjukan när min flickvän fått en fläkt i huvudet strax (typ tre fyra veckor) innan jag sålde den till dig.... och då strulade det inte...
DOCK kan jag säga att jag tyckt att bilen har en förmåga att slå in abs:en ganska lätt oavsätt hastighet... men det är nog inte samma sak....
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Nej ärligt talat så har jag aldrig kännt av det... körde förvisso inte över 200 blås så sjukt ofta.... men gjorde det när jag skulle till sjukan när min flickvän fått en fläkt i huvudet strax (typ tre fyra veckor) innan jag sålde den till dig.... och då strulade det inte...
DOCK kan jag säga att jag tyckt att bilen har en förmåga att slå in abs:en ganska lätt oavsätt hastighet... men det är nog inte samma sak....
Tror inte det är samma ABS fel du beskriver, mitt problem är mer att Pedalen i sig känns som att ABS:en slår in, den rycker lite, men däcken bromsar normalt.
dock har jag inte känt att absen slår in tidigt, Jag kan bromsa ganska hårt ibland utan att ABS går igånr, så jag tror det är mina kransar som lagt ner, får dra in till garaget och hissa upp bilen och kika.
Förövrigt, nån som vet om det är knepigt i sig att byta kransarna på en 206 rc ?
Tror inte det är samma ABS fel du beskriver, mitt problem är mer att Pedalen i sig känns som att ABS:en slår in, den rycker lite, men däcken bromsar normalt. dock har jag inte känt att absen slår in tidigt, Jag kan bromsa ganska hårt ibland utan att ABS går igånr, så jag tror det är mina kransar som lagt ner, får dra in till garaget och hissa upp bilen och kika.
Förövrigt, nån som vet om det är knepigt i sig att byta kransarna på en 206 rc ?
Nja det skall inte vara några större problem, fixa reservdelarna så kan vi nog komma överens om något till rimligt pris
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!