406 -99 bytte batteri nu funkar inte fläcktväljaren

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
roger_82

406 -99 bytte batteri nu funkar inte fläcktväljaren

Post by roger_82 »

hej
Bytte batteri på min 406 diesel och efter det så funkar inte väljaren som väljer mellan framruta ansikte och fötter den blinkar bara till i mitten läget när man skall byta i displayen. skall man göra någon kalibrering efter man haft av batteriet.
Hoppas någon vet där ute :shock:
VictorS

Post by VictorS »

Tror inte man ska göra någon kalibrering, behövde inte göra det på min 406 coupé i alla fall
406 Coupé ´00
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Det lät konstigt... har inte vart med om något sådant heller, enda är fönstren.. kolla säkringar!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Carl R

Post by Carl R »

Jag upplevde nästan samma sak när jag körde min idag. Jag hör att den funkar, och jag märker att den ändrar luftströmmen litegrann, men det blåser alltid full sula från mitten och sidomunstyckena.
Jag har en -02. Jag hade batteriet av förra veckan när jag motortvättade bilen. Kollade aldrig kupeluften då men det blev uppenbart idag när jag körde med full värme.
Vet inte om det har varit så här innan (någon gång under sommaren) eller om det hände nu.
roger_82

Post by roger_82 »

ja det är väldigt konstigt. jag kan inte hitta någon speciel säkring till just väljaren. hade av batteriet när jag bytte pump i tanken. allt annat funkar ju i bilen.
roger_82

Post by roger_82 »

ingen som har kommit på något
Post Reply