Jag har skapat en tillfällig "akut", ordinarie har legat nere några veckor nu, tanken med den tillfälliga är att när ordinarie är igång så är det den som gäller .
Dock är jag väääldigt grön på forumadministration, men lär väl mig förhoppningsvis...
Får försöka leta upp en webnisse åt dig så det blir lite ordning.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Kommer den gamla databasen att kunna räddas?
Jag hittade nämligen några inlägg med bilder som är guld värda för mig.
Det ser ut som phpBB 3.x
Jag har en bunt moddar som jag gjorde till ett annat phpBB2-forum, men de funkar ju inte på 3.x
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Jag kan inte logga in där och inte heller ha kvar mitt namn (samma som här) då det nu konstigt nog krävs fler bokstäver.
Ändra omgående så det går att använda sitt vanliga namn så kan även jag komma med.
Både RAP och Hip Hop e (':violent1:')! aukustisk förorening.
13 wrote:Bra att det finns en cittra-akut igen men...
Jag kan inte logga in där och inte heller ha kvar mitt namn (samma som här) då det nu konstigt nog krävs fler bokstäver. Ändra omgående så det går att använda sitt vanliga namn så kan även jag komma med.
Jag kan inte logga in där och inte heller ha kvar mitt namn (samma som här) då det nu konstigt nog krävs fler bokstäver. Ändra omgående så det går att använda sitt vanliga namn så kan även jag komma med.
Du menar att det inte fungerar med 13 eller !!??
För vad jag kan se så heter du det här...
Har ändrat så att det fungerar med 2 tecken i användarnamnet nu.
Du menar att det inte fungerar med 13 eller !!??
För vad jag kan se så heter du det här...
Har ändrat så att det fungerar med 2 tecken i användarnamnet nu.
Super stort TACK
Har nu reggat mig där.
Både RAP och Hip Hop e (':violent1:')! aukustisk förorening.
Lundin B wrote:Medlemsantalet på "tillfälliga akuten" är uppe i 129 st nu !!
Inte för att ni bryr er så mkt men,,,
Yeey att inte alla citroënare kunde komma in på vårat forum så kunde vi gjort en mer french sports club... å haft både cittra, peugeot, matra Hade styrt upp ekonomin lite..
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
13 wrote:Med tanke på att då Peugeot och Cittra ofta har gemensam teknik borde även Cittra höra hit.
Har ju en cittra själv som egentligen är en förklädd peugeot vilket kan förklara min syn på saken.
Vad piper du om?
Moderna cittror (läs PSA-cittror) är välkomna både i klubben och på forumet.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Yeey att inte alla citroënare kunde komma in på vårat forum så kunde vi gjort en mer french sports club... å haft både cittra, peugeot, matra Hade styrt upp ekonomin lite..
Cittra-akuten är vad jag förstått mer inriktat på de lite äldre bilarna. Lite som Peugeotklubben. I PSC har vi moderna Peugeots och en del nya Cittror. Sedan tror jag heller inte att en Matra-ägare skulle nekas medlemskap
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Cittra-akuten är vad jag förstått mer inriktat på de lite äldre bilarna. Lite som Peugeotklubben. I PSC har vi moderna Peugeots och en del nya Cittror. Sedan tror jag heller inte att en Matra-ägare skulle nekas medlemskap
Egentligen är inte akuten inriktad på nån speciell modell eller ålder på bilarna, är nog mer att det blivit olika läger av fanatiker.
TheDagger wrote:Egentligen är inte akuten inriktad på nån speciell modell eller ålder på bilarna...
Exakt!
...fast jag hänvisar hit ibland när det gäller problem med nyare cittror. Det kan snabba på felsökningsprocessen att kika i båda forumen då bilarna delar en massa elektronik.
13 wrote:Med tanke på att då Peugeot och Cittra ofta har gemensam teknik borde även Cittra höra hit.
Har ju en cittra själv som egentligen är en förklädd peugeot vilket kan förklara min syn på saken.
Vad piper du om?
Moderna cittror (läs PSA-cittror) är välkomna både i klubben och på forumet.
Hur är det me´gamla Citroëner då
Vara med i klubben kan man vara oavsett om man har bil eller inte, men för att tillgodogöra sig rabatter och kunna vara med på banträffar krävs en Peugeot eller modern Cittra.
TheDagger wrote: Vara med i klubben kan man vara oavsett om man har bil eller inte, men för att tillgodogöra sig rabatter och kunna vara med på banträffar krävs en Peugeot eller modern Cittra.
Modern är ju relativt. Nyare konstruktioner än CX är väl i princip PSA-bilar? Alltså BX, AX, XM osv., är ju rätt "gamla" bilar om man säger så. Trots att det är modernt i Peugeots historia.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."