Akt fel på 306 gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
kron

Akt fel på 306 gti

Post by kron »

Hallo ja!

Stod vid ett rödljus inne i stan och vattentempen stack ca 100grader och vad jag hört så är detta ett vanligt fel. MEN kör direkt från rödljuset och ska parkera max 30sek så stack oljetempen från 80 till 110grader så bilen står inne i stan och kyls ner nu.

Vad säker på att det var termostaten men varför stack oljetempen och så snabbt?

Tack för snabba svar :)

Ha de
It's a lifestyle ;)

Äger: 306 GTI -99

Ägt: En himla massa bilar men ur det franska släktet en 106 rallye :D
Soderqvist

Re: Akt fel på 306 gti

Post by Soderqvist »

kron wrote:Hallo ja!

Stod vid ett rödljus inne i stan och vattentempen stack ca 100grader och vad jag hört så är detta ett vanligt fel. MEN kör direkt från rödljuset och ska parkera max 30sek så stack oljetempen från 80 till 110grader så bilen står inne i stan och kyls ner nu.

Vad säker på att det var termostaten men varför stack oljetempen och så snabbt?

Tack för snabba svar :)

Ha de

Min bil brukar sticka till ca 90 - 92 grader sen går fläkten igång och då sjunker den direkt ner till 82 grader igen som det ska vara.. Dock sticker olje tempen upp till 90 (Den visar inget om inte bilen har fått gått upp i temp) så jag vet inte men det låter nästan helt normalt tycker jag?

//Soderqvist
kron

Post by kron »

Verkade som oljetempsmätarn flippade :S går precis som den ska nu. Oljetempen ligger mellan 90-92grader vilket är normalt?

vattentempen går upp i ca 102grader sedan startar båda fläktarna och går ner i 90 grader och ligger o pendlar där.
It's a lifestyle ;)

Äger: 306 GTI -99

Ägt: En himla massa bilar men ur det franska släktet en 106 rallye :D
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

kron wrote:Verkade som oljetempsmätarn flippade :S går precis som den ska nu. Oljetempen ligger mellan 90-92grader vilket är normalt?

vattentempen går upp i ca 102grader sedan startar båda fläktarna och går ner i 90 grader och ligger o pendlar där.

Min gör likadant
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Fripper

Post by Fripper »

Min lägger igång fläktarna vid 90 och oljetempen är aldrig över 90....
306 Gti -99 silver
Post Reply