Passar vanliga hjulbultar på RC fälgar?
Passar vanliga hjulbultar på RC fälgar?
Kan man köpa hjulbultar på typ Autoexperten som passar på RCn och dom 17" Challenger? Måste vara samma längd bara eller? Eller måste man köpa originalbultar på Peugeot?
Jag har som sagt ingen aning.
Tacksam för svar.
Jag har som sagt ingen aning.
Tacksam för svar.
Jönsson wrote:Vad jag minns så ska det vara bultar med bricka, alltså platt anläggning. Så sålänge du köper bultar som inte är konade så ska det vara lugnt.
Ok, det kan nog stämma. Grejen är den att jag har 3 bultar till varje fälg. Det saknas en i varje eftersom det suttit original låsbultar där, men dom är så utslitna så jag vågar inte sätta dit dom igen. Så jag vill helt enkelt köpa 4 nya låsbultar och INTE peugeotOriginal...
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

Jönsson wrote:Varför vill du absolut INTE köpa från peugeot? Lär ju garanterat passa liksom
lär antagligen vara dyrast oxå. Har för mig att det går att köra med kona i dom hjulen med platt anläggnins yta oxå, kommer inte ihåg vilken fälg jag körde så på men det var ingen Challanger fälg iaf, kolla så det inte är konat i dom oxå.Kolla bara och efterdra så ska det inte var några probbs.
306gti hjulen var det nog jag körde med konade bultar.
Jönsson wrote:Varför vill du absolut INTE köpa från peugeot? Lär ju garanterat passa liksom
Jo de e sant, passa bra lär dom göra. Men jag hade tänkt köpa låsbultar egentligen. Och Peugeot original låsbultar e bland de sämsta som gjorts tror ja??
matte1082 wrote:Jönsson wrote:Varför vill du absolut INTE köpa från peugeot? Lär ju garanterat passa liksom
Jo de e sant, passa bra lär dom göra. Men jag hade tänkt köpa låsbultar egentligen. Och Peugeot original låsbultar e bland de sämsta som gjorts tror ja??Måste vara gjorda av mjukt tenn eller nåt? Är på min 3e uppsättning såna. Räcker med att man slinter en gång så blir hela bulten mos...
BultMos
Jag hade gått till den lokala däckkrängaren och köpt en uppsättning låsbultar (koniska som alla har). Du behöver inte dra åt dem med 90/120 Nm som man gör med vanliga bultar utan kör de lösare. De ska bara sitta där för att försvåra stöld
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
hediis wrote:matte1082 wrote:Jönsson wrote:Varför vill du absolut INTE köpa från peugeot? Lär ju garanterat passa liksom
Jo de e sant, passa bra lär dom göra. Men jag hade tänkt köpa låsbultar egentligen. Och Peugeot original låsbultar e bland de sämsta som gjorts tror ja??Måste vara gjorda av mjukt tenn eller nåt? Är på min 3e uppsättning såna. Räcker med att man slinter en gång så blir hela bulten mos...
BultMos
Jag hade gått till den lokala däckkrängaren och köpt en uppsättning låsbultar (koniska som alla har). Du behöver inte dra åt dem med 90/120 Nm som man gör med vanliga bultar utan kör de lösare. De ska bara sitta där för att försvåra stöld
Nån som vet vilken längd de ska va på dom då?
Säg inte att dom är svindyra på Peugeot innan du kollat vad dom kostar. Allt är inte dyrt.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
- raukroland
TheDagger wrote:Säg inte att dom är svindyra på Peugeot innan du kollat vad dom kostar. Allt är inte dyrt.
Kostar ungefär en femhundring så billiga är de inte...
Blå 206 RC -04
Grå VW Passat Variant TDI 4Motion Highline -07
Gul Volvo 144 -68
--------------------------------------------------
Såld Svart Mazda 6 kombi 2,5 Sport -08
Såld Blå Mitsubishi Colt Gti -92
Såld Svart Suzuki GSX-R 1000 -06
Såld Grå Mazda 6 kombi 2,3 Sport -05
Såld Grön Kawazaki ZX-9R -00
Såld Silver Mitsubishi Galant kombi GDi -99
Såld Svart Kawazaki GPX 750R
Såld Vinröd Mitsubishi Galant GLSi -95
Såld Blå Volvo 244 GL -77
Grå VW Passat Variant TDI 4Motion Highline -07
Gul Volvo 144 -68
--------------------------------------------------
Såld Svart Mazda 6 kombi 2,5 Sport -08
Såld Blå Mitsubishi Colt Gti -92
Såld Svart Suzuki GSX-R 1000 -06
Såld Grå Mazda 6 kombi 2,3 Sport -05
Såld Grön Kawazaki ZX-9R -00
Såld Silver Mitsubishi Galant kombi GDi -99
Såld Svart Kawazaki GPX 750R
Såld Vinröd Mitsubishi Galant GLSi -95
Såld Blå Volvo 244 GL -77
raukroland wrote:TheDagger wrote:Säg inte att dom är svindyra på Peugeot innan du kollat vad dom kostar. Allt är inte dyrt.
Kostar ungefär en femhundring så billiga är de inte...
Låter ganska normalt. Tror jag gav 20-30.-/st för vanliga koniska lite extra långa på en däckfirma. Och 30x16=480.-
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!