Extraljusplacering på en 306 -97?
Extraljusplacering på en 306 -97?
Hej
Färsk som 306 ägare! Måste fråga er som har monterat extraljus på bilen hur man lämpligast monterar dom? Jag har kikat på ett sånt där fäste
typ platta som sitter bakom nummer plåten men får för mig att själva fästöglorna kommer väldigt långt ner?! Vore intressant att veta och helst se hur ni andra gjort.Bor i Dalarna och det kryllar av älg,varg,björn och laser efter vägarna så dom behövs.
Hörs
Thomas
Färsk som 306 ägare! Måste fråga er som har monterat extraljus på bilen hur man lämpligast monterar dom? Jag har kikat på ett sånt där fäste
typ platta som sitter bakom nummer plåten men får för mig att själva fästöglorna kommer väldigt långt ner?! Vore intressant att veta och helst se hur ni andra gjort.Bor i Dalarna och det kryllar av älg,varg,björn och laser efter vägarna så dom behövs.
Hörs
Thomas
- Richard Gustavsson
Hella hade färdiga fästen som man klämde runt stötfångarbalken.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
- martin_16v
-
Håkan Svensson
-
Håkan Svensson
Håkan du har pm!
Troligen blir det Bosch Profi ,dom rektangulära, har haft dom förr med
100w lampor i, varit nöjd med det.
Kan fråga igen om var man skall gå igenom med kabel i torped väggen till
kupen, det ser attans trångt ut i motorrummet, det kanske finns nåt hål
förberett för dylika ändamål!?
Thomas
Troligen blir det Bosch Profi ,dom rektangulära, har haft dom förr med
100w lampor i, varit nöjd med det.
Kan fråga igen om var man skall gå igenom med kabel i torped väggen till
kupen, det ser attans trångt ut i motorrummet, det kanske finns nåt hål
förberett för dylika ändamål!?
Thomas
Det sitter en gummituta till vänster lite bakom bromsservot men jag lyckades f*n inte få bort platspluggen i den. Under torkarmoton går kabelstammen, jag fick borra nytt hål i plåten där när jag kopplade in baslåda.
Om du inte har AC ska det gå att använda dom hålen vid passagerarens fötter.
Om du inte har AC ska det gå att använda dom hålen vid passagerarens fötter.
205 gti -91 SÅLD http://www.cooperationcars.dk/bil.php?Bil=185
306 gti -97 SÅLD
306 gti -97 SÅLD
Jag vek bort mattan i fotutrymmet på passagerar sidan,där finns en större gummigenomföring, jag kontrollerade genom att lägga mig under bilen vart genomföringen var placerad, med en syl kunde jag sen innifrån kupen göra ett
hål i kanten på genomföringen. Så nu är kabeln dragen och klar, ingen borrning. Detta gick bättre än jag förväntade mig.
Thomas
hål i kanten på genomföringen. Så nu är kabeln dragen och klar, ingen borrning. Detta gick bättre än jag förväntade mig.
Thomas
Nån bild har jag inte men det är lätt, "Taket" i fotutrymmet är en panel som sitter med fyra klämfästen i framkant, inga skruvar, det är bara att
lossa dom och ta ner panelen. Vik sen ner mattan på vänstra sidan så ser du en ganska stor gummigenomföring , den enda som finns där. på högra sidan så tryckte jag enkelt igenom en syl, sen är det bara att trycka igenom kabeln.
Min bil är en tidig 97:a, diesel.
Thomas
lossa dom och ta ner panelen. Vik sen ner mattan på vänstra sidan så ser du en ganska stor gummigenomföring , den enda som finns där. på högra sidan så tryckte jag enkelt igenom en syl, sen är det bara att trycka igenom kabeln.
Min bil är en tidig 97:a, diesel.
Thomas