raukroland wrote:Team_Hink_Racing wrote:Kullen ska jag åka såklart, den har jag fuskat lite på innan och då ska nog bromsarna och rätt dämpare var på plats tills dess.
Kul då syns vi där, min tanke är iaf att jag ska köra där... Har aldrig kört bil på den bara hoj... Har iofs åkt med på Kullen i bil...
Vad ska du göra åt bromsarna?
Bromsarna känner jag oxå att dom är väldigt varierande i både hur pedalen och själva kraften fördelas och hur det känns. Jag ska testa att koppla ur en abs-sensor och se hur det känns då, jag tror att det är själva styrningen av abs/ebs som spökar, detta har jag även känt ibland vid inspirerad körning på väg. JAg vet dock inte vad som händer om det måste nollas boxar osv när man kopplat ur en sensor? Nån som vet?
Min är helt standard i motorn, bara sista dämparen som är bytt pga Gt-kofångarna.
Stötdämpare har jag Leda coilovers fram och Leda stötdämpare i bak.
Leda-kittet är egentligen avsett för en 306 så allt är inte riktigt 100 inställt och rätt, tex fattas det en bra lösning på lager på frambenen.
Jag har 2 st peugeotsport ben i fram men fick inte tag på asfaltfjädrar i tid kanske kör jag med dessa på kullen.
Bromsarna har jag bara bytt till Red-stuff fram och bak, dom är inte röda fram längre