Tjenare,
Är bara ett par dagar gammal peugeot ägare och är fantastiskt nöjd med min bil. Men ljudet är ju faktiskt under all kritik.
Har ett par Sony 5.25" som jag hade i min gamla bil, som låter helt otroligt bra som jag tänkte börja med att sätta in i bakdörrarna. Men när jag skruvat loss den enda (!) skruven i dörren, tog det stopp. Jag vågar inte riktigt slita och bända så mycket eftersom jag är rädd att ta sönder något.
Har ni något tips på hur jag ska gå tillväga för att "öppna" panelen på bak- samt framdörrarna och komma åt att byta ut org. högtalarna?
Byta högtalare i 307:a -06
Re: Byta högtalare i 307:a -06
Herr Åhman wrote:Tjenare,
Är bara ett par dagar gammal peugeot ägare och är fantastiskt nöjd med min bil. Men ljudet är ju faktiskt under all kritik.
Har ett par Sony 5.25" som jag hade i min gamla bil, som låter helt otroligt bra som jag tänkte börja med att sätta in i bakdörrarna. Men när jag skruvat loss den enda (!) skruven i dörren, tog det stopp. Jag vågar inte riktigt slita och bända så mycket eftersom jag är rädd att ta sönder något.
Har ni något tips på hur jag ska gå tillväga för att "öppna" panelen på bak- samt framdörrarna och komma åt att byta ut org. högtalarna?
Du måste skruva ur skruven i handtaget också och få bort handtaget.
Efter det måste du försiktigt ta bort listen kring öppningsgreppet.
Sedan måste du titta runt, jag minns inte om det sitter en eller två skruvar runt om. När de är ute sticker du in en TEJPAD mejsel som du försiktigt böjer ut plasten med. Då kommer du se var det sitter clips som måste poppa. Jobba runt som ett u från sida till sida sedan avslutar du med att lyfta uppåt mot fönstret.
Om du letar på forumet har vi diskuterat det tidigare.
Ett tips, passa på att dämpa dörrarna när du ändå håller på, du kommer märka enorm skillnad.
/Andreas
Re: Byta högtalare i 307:a -06
Herr Åhman wrote:Tjenare,
Gå in på mekhjälp och teknik så finns diskussionen där.
/Andreas