Blev lite jobbigt idag, var ute och körde en sväng för att testa bilen efter att jag rengjort spjällhuset, lmm och lite mer delar och när jag börjar närma mig hemmet börjar jag känna att det luktar glykol.
Åter hemma ser jag pölen på golvet så jag skyndar mig att slå av bilen men inget händer när jag vrider på nyckeln, fläkt och instrumentbelysning slocknar men motorn brummar på.
Aldrig gjort så förrut och vet inte om det är något tillfälligt då jag tänkte fixa läckaget innan jag prövar igen.
Det jag undrar är vad det kan bero på, om det är tändningslåset som gett upp eller något annat?
De två små reläna till vänster om bromservon spelar de någon roll då jag plockat bort ett räla för ett av stiften oxiderat av, med det relät borta tappade jag halvljusautomatiken.
/Johan
205 gti går inte stänga av med nyckeln?
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Re: 205 gti går inte stänga av med nyckeln?
Galin wrote:Blev lite jobbigt idag, var ute och körde en sväng för att testa bilen efter att jag rengjort spjällhuset, lmm och lite mer delar och när jag börjar närma mig hemmet börjar jag känna att det luktar glykol.
Åter hemma ser jag pölen på golvet så jag skyndar mig att slå av bilen men inget händer när jag vrider på nyckeln, fläkt och instrumentbelysning slocknar men motorn brummar på.
Aldrig gjort så förrut och vet inte om det är något tillfälligt då jag tänkte fixa läckaget innan jag prövar igen.
Det jag undrar är vad det kan bero på, om det är tändningslåset som gett upp eller något annat?
De två små reläna till vänster om bromservon spelar de någon roll då jag plockat bort ett räla för ett av stiften oxiderat av, med det relät borta tappade jag halvljusautomatiken.
/Johan
Två saker att kolla då.
Ersätt reläet, kolla anslutningarna, gör rent. Testa.
El kan ta konstiga vägar.
Om ej, kontaktplattan i botten på tändningslåset. Går att fixa till.
Detta har hänt mig fast på en Ford.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.