hejsan alla peugeot ägare!
Köpte en 306 xsi för nån dag sen av en medlem härifårn. :D
Hur som helst så är det något strul med jorden tror jag!?
Själva fläkten funkar när man kopplar direkt jord på jordkabeln till fläktmotorn, men dock bara på MAX efekt.
fläkten går inte att starta via reglaget/potenciometern.
TACKSAM FÖR ALLA SVAR!
HJÄLP! "halvt fungerande kupefläkt"
Jag kan vara ute på hal is men jag tror att det är det vanligaste felet med kupefläktar. När de bara går på maxfart är det väl ofta motståndet som är paj?? Fyll i någon som kan mer... 
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
[quote="Stebe"]Jag kan vara ute på hal is men jag tror att det är det vanligaste felet med kupefläktar. När de bara går på maxfart är det väl ofta motståndet som är paj?? Fyll i någon som kan mer...
[/quote]
Det har jag faktiskt funderat över och läst att det kanske kan vara det. finns det nått sätt att mäta upp det?
tack på förhand
Det har jag faktiskt funderat över och läst att det kanske kan vara det. finns det nått sätt att mäta upp det?
tack på förhand
GTU
- Tommie Lindberg
Om motståndet är trasigt så brukar fläkten alltid funka på högsta fart ändå. Om du måste tvångsköra motorn skulle jag tro att fläktvredet är trasigt. Kollat säkringar förmodar jag?
På Tävling: VW Golf 3 KitCar -97 Grp H
Till vardags: Peugeot 406 ST 2,2 Sport kombi -00
Tidigare tävlingsbil: Peugeot 306 GTi -00 Grp N
www.lindbergrallyteam.se
Till vardags: Peugeot 406 ST 2,2 Sport kombi -00
Tidigare tävlingsbil: Peugeot 306 GTi -00 Grp N
www.lindbergrallyteam.se
jag har kollat alla säkringar, ska försöka kolla reglaget.
Glömde säga att varvräknaren funkar ett tag när man startar bilen och sedan hänger den sig och står kvar på 2000rmp hela tiden, belysningen funkar inte i instrument tavlan och till fläkten. kan det ha någon betydelse. Att alla dessa fel har nått att göra med jordfel??
Tack på förhand
Glömde säga att varvräknaren funkar ett tag när man startar bilen och sedan hänger den sig och står kvar på 2000rmp hela tiden, belysningen funkar inte i instrument tavlan och till fläkten. kan det ha någon betydelse. Att alla dessa fel har nått att göra med jordfel??
Tack på förhand
GTU
fixt alla felen. det var en komponent på själva fläktmotstånde som hadde gått sönder. och alla dom andra konstiga felen ( ej fungerande instrumenttavla. innerbelysning vänster bakljus osv låg i höger bakljus, det var ett litet avbrott där som ställde till det flästA felen.
tackar för alla bra tips!
tackar för alla bra tips!
GTU