Låg vatten temperatur 306 gti
Låg vatten temperatur 306 gti
Tjenare, har haft lite små trubbel med vatten tempen i bilen ett tag nu, har bytt termostat men vatten tempen vill fortfarande inte komma upp i 90 grader, utan den stannar strax under 80 grader, och jag har luftat systemet ordentligt. Har kollat över alla kontakter som går till termostat huset, men dom verkar fungera som dom skall och har ingen ärg på kontakterna, kan även tillägga att AC fungerar ej. Så jag undrar vad som kan fela?
Peugeot Sport Club:826
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
306 GTi6 99 Röd *såld*
406 V6 00 M.blå metallic *såld*
207 GT Turbo 07 Grågrön Manitobe*såld*
306 Gti6 99 Röd..... Äntligen igen
-
Q Ball Racing
Re: Låg vatten temperatur 306 gti
BlacKWipE wrote:Tjenare, har haft lite små trubbel med vatten tempen i bilen ett tag nu, har bytt termostat men vatten tempen vill fortfarande inte komma upp i 90 grader, utan den stannar strax under 80 grader, och jag har luftat systemet ordentligt. Har kollat över alla kontakter som går till termostat huset, men dom verkar fungera som dom skall och har ingen ärg på kontakterna, kan även tillägga att AC fungerar ej. Så jag undrar vad som kan fela?
har haft 306 och även skruvat en massa 306 på jobbet (jobbar på peugeot).
ALLA har samma temp som du skriver, så det är normalt. dock finns det två olika termostater att köpa till 306 varav den ena öppnar vid ca 90 grader. men skulle nog ej montera den då jag tror att dina kylfläktar skulle jobba för mycket.
summa= ser inget fel i din bil.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
stämmer bra. kollade själv upp detta, och minns jag rätt har just 306 gti har en egen termostat som öppnar tidigt, undrar om det inte var typ 78 grader... vandra in på din peugeotverkstad så syns det direkt i datorn, tror det fanns en alternativ också
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
Gött Kenny att du är tillbaks 
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996