205 cti
205 cti
Hallå där.. har blivit en "lycklig " ägare av en 205 cti 88:ans.. börja med när jag hämta den att jag skulle slänga in en kylare .. fick tag på en .. och vips .. skulle starta den .. men f*n hände inte ett skit .. ingen gnista..
bytte rotor fördelarlock tändspole tändmodul. men efter mycke funderande så insåg vi att det inte fanns nå ström till spolen så vi drog en plus direkt till spolen .. och vips så hade jag gnista..
men nu till problemet.. den får sås.. och gnista.. men startar inte.. har testat med start spray och ne.. inte ett skit .. det låter som den är på gång men det är det sista som fattas..
någon som har en liten tanke på vad det kan vara ??
bytte rotor fördelarlock tändspole tändmodul. men efter mycke funderande så insåg vi att det inte fanns nå ström till spolen så vi drog en plus direkt till spolen .. och vips så hade jag gnista..
men nu till problemet.. den får sås.. och gnista.. men startar inte.. har testat med start spray och ne.. inte ett skit .. det låter som den är på gång men det är det sista som fattas..
någon som har en liten tanke på vad det kan vara ??
ÖDP sitter högst upp på växellådan svart liten sak som sitter med en M6'a. Sök på forumer så hittar du kilometervis med spalter på dina frågor.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
har sökt och sökt .. men inte någon som har beskrivit samma problem .. sen tycker jag sökmotorn är lite skum på denna sida.. ingen sammanhändande direkt.. söker man på 205 gti tändmodul får man upp alla trådar med 205
r.. alla trådar med gti och alla trådar med tändmodul.. inge där man får upp det man söker på .. så brukar det vara på andra forum.. tex när man leta skoter fel..
hmm.. efter att ha kollatigeom dom många trådar så är det juh en genemsam nämnare att dom inte får gnista.,. om det är ÖDP givaren .. men jag FÅR gnista .. och den startar men vill inte komma igång känns det som .. ska jag byta den ändå ? har juh ändå bytt allt annat i tändnings väg..
plus att den får soppa.. och funkar inte med startgas.. det är skumt.. funderar på att lämna iväg den till någon mek. jag som knappt kan fylla på olja. har testat allt som jag vet
plus att den får soppa.. och funkar inte med startgas.. det är skumt.. funderar på att lämna iväg den till någon mek. jag som knappt kan fylla på olja. har testat allt som jag vet
Sumpan78 wrote:japp.. dom sitter rätt.. trodde det var det felet jag oxå.. så var ut och kolla det i morse.. men dom jävlana satt rätt..
har lixom tagit slut helt och hållet på idéer .. på vad det kan vara ..
känner mej helt tomm..
hur säker är du? vanligt att göra det felet nämligen. och på din beskrivning låter det som en vettig förklaring
205 16v -90
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
106 rallye -97
VW beach buggy -66
Husqvarna sm610 -06
det är troligen tändföljden.. men nu har jag kollat runt en massa.. men hittar inget vettigt tyvärr.. testat en del olika..
men nu till det problemet som uppstod i går.. när man juckar på startmotorn så vips så känns det som ett hugg och den stannar upp.. sen snurrar den på igen .. och sen stannar upp.. ibalnd oftare ibland kan man jucka på ett tag ..
vad är det för trevligt som är problemet nu ??
men nu till det problemet som uppstod i går.. när man juckar på startmotorn så vips så känns det som ett hugg och den stannar upp.. sen snurrar den på igen .. och sen stannar upp.. ibalnd oftare ibland kan man jucka på ett tag ..
Sumpan78 wrote:det är troligen tändföljden.. men nu har jag kollat runt en massa.. men hittar inget vettigt tyvärr.. testat en del olika..
Nu låter det defintivt som att den tänder, men på fel tidpunkt. När den tänder till vill motorn åt andra hålet, det är därför den hugger mot.
Har du fått rätt prylar till tändningen?
jaha då har kära peggan vart inlämnad hos bildoktor i snart en vecka.. och inte ett ljud om vad det kan vara för fel..
fast han har fullt upp med andra jobb oxå.. men nu när solen skiner vill man juh åka lite öppet..
fast han har fullt upp med andra jobb oxå.. men nu när solen skiner vill man juh åka lite öppet..
Audi a6 avant quattro TDI
Audi a4 stcc edition
Audi a6 2.8
Bmw 525
Bmw 750
Cheva s10 sport
Volvo v40 T4
Volvo 740
Saab 99
Det lät extremt konstigt, hade du glapp i kablarna från fördelaren kanske? Alternativt fel tändföljd, du kan ju ha missat på ett halvt varv. I värsta fall kan de ju va så att kammen kuggat över något.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
kammen.. kan det vara eftersom den är rätt gammal .. men prata med snubben som hade den innan den jag köpte den av .. och han hade igång den och sen försvann gnistan för han .. sen orkade han inget mer..
men allt är rätt tändföljd.. soppa kommer det .. ny tändmodul . ny tändspole. ny fördelare och rotor. ( testa till och med att sätta dit den gamla utan resultat) nya stift. prata med en mek på peugeot i stan och han sa att det kunde glappa i fördelaren utan att det gjorde något..
har testat på startgas. men nej .. inte ett liv...
men allt är rätt tändföljd.. soppa kommer det .. ny tändmodul . ny tändspole. ny fördelare och rotor. ( testa till och med att sätta dit den gamla utan resultat) nya stift. prata med en mek på peugeot i stan och han sa att det kunde glappa i fördelaren utan att det gjorde något..
har testat på startgas. men nej .. inte ett liv...
Audi a6 avant quattro TDI
Audi a4 stcc edition
Audi a6 2.8
Bmw 525
Bmw 750
Cheva s10 sport
Volvo v40 T4
Volvo 740
Saab 99
har du kollat felkoder?
gjorde en miniguide i denhär tråden: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=73573
gjorde en miniguide i denhär tråden: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=73573
-1990 405 Mi16 *2.5" från katten, mocca/antracit stolar, tonade baklampor, och lite bucklor här och där ;P
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt
-2010 Warp Longboard *Elmotordriven, 9ah batterier, toppfart: 20km/h ^^
-Läget är hopplöst men inte allvarligt