Eftersnack Sturup 2010-05-30

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
olsén
Crew
Crew

Post by olsén »

VoLappen wrote:
Tack till den som tipsade om mitt kvarglömda reservhjul med. Då de flyttade audin för att lasta hondan så tänkte jag inte ett skvatt på reservhjulet sedan.
Hade inte varit någon större skada men klart fall av onödigt att lämna det där iaf.

inga problem!!
Äger:
*406 SS -02 "Lady"

I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi

Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

olsén wrote:
VoLappen wrote:
Tack till den som tipsade om mitt kvarglömda reservhjul med. Då de flyttade audin för att lasta hondan så tänkte jag inte ett skvatt på reservhjulet sedan.
Hade inte varit någon större skada men klart fall av onödigt att lämna det där iaf.

inga problem!!

Ta åt dig hela äran, gör det! :evil: :wink: :wink:
Peugeot 106
Peugeot 206
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Bjäbb bjäbb 8)
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

hihi :roll:
Peugeot 106
Peugeot 206
Niklas

Post by Niklas »

SNILLET wrote:
Lilla_Vargen wrote:Har varit tidigare på en väldigt lyckad träff på Kullen får några år sedan med Er som verkligen var minnesvärd.

-06? :), tror det iaf.

Man glömmer inte din bil i första taget :D

-06, var det då vi körde stående start i något pass?

edit: angående tider så låg de snabbaste hondorna (m scotte) kring 1.12 tider om jag förstått rätt.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Kan nog stämma, Hink har också nämnt något om den stående Starten, fast den biten verkar jag ha glömt :lol:, höll mig nog därifrån med 90hk 309 :roll:

Alltid lika intressant att man verkar börja aggressivt, sedan när man börjar få en uppfattning om spåren så känns det som om man lugnar ned sig, men tiderna krymper. Hade nog kunnat sätta en 1.20-1.25 utan problem om det inte hade börjat regna. Helt ok med tanke på att jag alltid är rädd om bilen när jag kör, vill kunna köra hem.
Hans Hellström

Lappen
Crew
Crew

Post by Lappen »

Det kändes bra. Jag kunde köra klart mycket snabbare och allt eftersom så tordes man bromsa senare och faktiskt mindre på sina ställen.

Krängare fram, bakvagn i stort och så bussningar och vinklar. Efter det är gjort så tror jag bilen är så "maxad" som den kommer att bli i min ägo.

Tyckte inte jag blev riktigt kompis med däcken dock. Det greppade myyyycket bättre men jag tror jag får laborera mer med däckstrycket med hjälp från någon mer erfaren. Kanske ha olika tryck fram bak osv.
Kalltryck körde jag 1,85 (kändes halt efter 2 varv ca första varvet var det bra dock), 1,5 (kändes svampigt och skumpigt från början till slut greppet blev därmed lite skakigt) och slutligen 1,65 ( kändes lite bättre än 1,85 eftersom det var samma grepp efter första varvet och framåt men ändå lite halt). Var ju blött iofs på sista omgången. Körde tre omgångar.

Favoritstället på banan är precis efter denna bild är tagen. Guppet efterföljt av hård vänster. Det var ju skitkul att ladda så hårt det gick upp på krönet för att sedan invänta att bilen skulle sätta sig och då nita och sedan svänga. Av säg 10 möjliga försök så gissar jag att jag fick till det 3 gånger riktigt bra.

Men som redan konstaterats så har jag en hel del kvar på spårvalen.
Just denna kurva som bilden visar var väl den där jag faktiskt höll någorlunda spår på varje varv. Fyrans växel och någonstans kring 4600-4800 varv och så en "speed-check" på bromsen innan man viker in och går på fullt igen mitt i/mot slutet av kurvan mot nämnda "hopp/krön".

Kurvan efter depårakan var jag ständigt för tidig in i så jag hade kunnat ha mycket högre utgångsfart till ovan raka om jag bara hade skärpt till mig lite mer. Men det ville sig inte i den inbromsningen. Jag rattade in för tidigt hela tiden som Jönsson påpekade efteråt med.

Summerat, bilen hade klarat långt mycket snabbare tider än vad chauffören kunde prestera. HELT klart!

Men, andra banträffen, jag är rätt nöjd ändå.
Till nästa banträff så ska jag nog brotta in någon med lite mer erfarenhet i högerstolen som får piska mig att bromsa senare och och svänga rätt.
Någon som vågar livet? ;)

Team_Hink_Racing wrote:
hediis wrote:Image

Hur kändes han/hon med dom nya grejjorna på? Ser ut som om den skulle kunna bli lite hårdare/ kanske bättre krängare i fram.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Tyckte hela partiet mellan Svängen innan guppet och tills man når "serpentin" avsnittet var skitkul, serpentinen vet jag inte....., inte kul när det inte är någorlunda hastighet på nåt sätt :lol:

Snabba tvära 90gradare med full spätta vidare in i ett högtempoavsnitt ÄR stenkul :D.
Hans Hellström

Ecke83

Post by Ecke83 »

Peter M wrote:Lite påfyllning.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Fina bilder. Finns det möjlighet att få dem i fullstorlek. Den på min saxo tänker jag på såklart :P
Citroën Saxo Vts -98 http://www.garaget.org/?car=201784

Opel Corsa Opc -07

206 Rc -04 (såld)
106 Rallye -97 (såld)
Vita!!!

http://www.garaget.org/ekke83
Peter M
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Peter M »

Ecke83 wrote:

Fina bilder. Finns det möjlighet att få dem i fullstorlek. Den på min saxo tänker jag på såklart :P

Min fru som har tagit bilderna kan nog ordna detta mot en smärre ersättning för sitt arbete. Jag tror det finns någon mer bild på din bil. Hon mejlar eller skickar PM så får ni komma överens om något.

camilla_rorqvist@hotmail.com
XJR V8 -00
XJR1300 -05
Defender 110 -08
306 GTI -97
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Peter M wrote:
Ecke83 wrote:

Min fru som har tagit bilderna kan nog ordna detta mot en smärre ersättning för sitt arbete. Jag tror det finns någon mer bild på din bil. Hon mejlar eller skickar PM så får ni komma överens om något.

Snygga bilder!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Peter M
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Peter M »

Jaaacob wrote:
Peter M wrote:
Ecke83 wrote:

Snygga bilder!

Tack.
XJR V8 -00
XJR1300 -05
Defender 110 -08
306 GTI -97
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

Ja äntligen hittade jag en bild på eländet. Nära skjuter ingen hare som bekant, men inte var det långt ifrån. Inte minsta repa på bilen, det känns ju skönt.

Image
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
S.Hedström
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by S.Hedström »

Ser snuuuuuuuskigt nära ut! :shock: Tur det gick bra iallafall :)
Peugeot 106
Peugeot 206
el cacique
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by el cacique »

R-Gubbe wrote:Ja äntligen hittade jag en bild på eländet. Nära skjuter ingen hare som bekant, men inte var det långt ifrån. Inte minsta repa på bilen, det känns ju skönt.

Image

Hmmm, hade inte du Gällivarehäng på originalbilden Clarre :lol: Ser lite retuscherad ut :wink:
Mvh "el cacique"
205 Mi16 -89 röd *Sugtrimmning* *SÅLD*
205 Mi16 Monte Carlo *SÅLD*
205 Mi16 Lemans Turbo projekt *SÅLD*
309 GTI skrotad
205 GTI Monte Carlo *SÅLD*
205 GTI 8v TURBO
Volvo S80 T6 *Familjevagnen*
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

el cacique wrote:
R-Gubbe wrote:Ja äntligen hittade jag en bild på eländet. Nära skjuter ingen hare som bekant, men inte var det långt ifrån. Inte minsta repa på bilen, det känns ju skönt.

Image

Hmmm, hade inte du Gällivarehäng på originalbilden Clarre :lol: Ser lite retuscherad ut :wink:

Vem f*n hinner dra på sig brallorna när man ska kika på bilen. :) Då får man göra det i efterhand.

Saknar dessvärre fortfarande en filmsnutt från dagen. Tänk att folk filmar så lite.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
R-Gubbe
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

I kväll kom jag även på vad det var som gjorde att jag hade problem att få i trean i kurvan innan start o mål. Jag hade ju glömt att svetsa fast ett fäste för min nya växelspak. Vilket naturligtvis resulterade i att det glappade en hel del. Men ingen skada skedd och det åtgärdas imorgon.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
el cacique
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by el cacique »

R-Gubbe wrote:I kväll kom jag även på vad det var som gjorde att jag hade problem att få i trean i kurvan innan start o mål. Jag hade ju glömt att svetsa fast ett fäste för min nya växelspak. Vilket naturligtvis resulterade i att det glappade en hel del. Men ingen skada skedd och det åtgärdas imorgon.

Den lille svarte Forden lär aldrig ha passerat oss om du inte missat 3:an innan rakan, retfullt värre. Kan intyga att jag själv missade 3:an 2 ggr under mina ynkliga 8 varv innan vevlagerna rasade.
Mvh "el cacique"
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
el cacique
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by el cacique »

R-Gubbe wrote:
el cacique wrote:

Image

Vem f*n hinner dra på sig brallorna när man ska kika på bilen. :) Då får man göra det i efterhand.

:lol:
Mvh "el cacique"
309 GTI skrotad
205 GTI 8v TURBO
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem