Det kändes bra. Jag kunde köra klart mycket snabbare och allt eftersom så tordes man bromsa senare och faktiskt mindre på sina ställen.
Krängare fram, bakvagn i stort och så bussningar och vinklar. Efter det är gjort så tror jag bilen är så "maxad" som den kommer att bli i min ägo.
Tyckte inte jag blev riktigt kompis med däcken dock. Det greppade myyyycket bättre men jag tror jag får laborera mer med däckstrycket med hjälp från någon mer erfaren. Kanske ha olika tryck fram bak osv.
Kalltryck körde jag 1,85 (kändes halt efter 2 varv ca första varvet var det bra dock), 1,5 (kändes svampigt och skumpigt från början till slut greppet blev därmed lite skakigt) och slutligen 1,65 ( kändes lite bättre än 1,85 eftersom det var samma grepp efter första varvet och framåt men ändå lite halt). Var ju blött iofs på sista omgången. Körde tre omgångar.
Favoritstället på banan är precis efter denna bild är tagen. Guppet efterföljt av hård vänster. Det var ju skitkul att ladda så hårt det gick upp på krönet för att sedan invänta att bilen skulle sätta sig och då nita och sedan svänga. Av säg 10 möjliga försök så gissar jag att jag fick till det 3 gånger riktigt bra.
Men som redan konstaterats så har jag en hel del kvar på spårvalen.
Just denna kurva som bilden visar var väl den där jag faktiskt höll någorlunda spår på varje varv. Fyrans växel och någonstans kring 4600-4800 varv och så en "speed-check" på bromsen innan man viker in och går på fullt igen mitt i/mot slutet av kurvan mot nämnda "hopp/krön".
Kurvan efter depårakan var jag ständigt för tidig in i så jag hade kunnat ha mycket högre utgångsfart till ovan raka om jag bara hade skärpt till mig lite mer. Men det ville sig inte i den inbromsningen. Jag rattade in för tidigt hela tiden som Jönsson påpekade efteråt med.
Summerat, bilen hade klarat långt mycket snabbare tider än vad chauffören kunde prestera. HELT klart!
Men, andra banträffen, jag är rätt nöjd ändå.
Till nästa banträff så ska jag nog brotta in någon med lite mer erfarenhet i högerstolen som får piska mig att bromsa senare och och svänga rätt.
Någon som vågar livet?
Team_Hink_Racing wrote:hediis wrote:
Hur kändes han/hon med dom nya grejjorna på? Ser ut som om den skulle kunna bli lite hårdare/ kanske bättre krängare i fram.