Har en 106 GTI som verkligen är grym. Förutom att den är snygg, tuff och ball så går den som ett skott mest hela tiden. Jag älskar den!
På sistone har den dock lagt sig an med den fula ovanan att från att gå hur bra som helst, bara stendö. Motorn bara dör. Ofta efter skapligt hastig acceleration på låg växel precis när man växlar till en högre.
Den låter inte konstigt eller så, den bara dör. Sen blir man liksom ståendes en stund, tills den får för sig att vilja starta igen. Man kan ju försöka starta den precis när man blivit ståendes. Startmotorn går runt som den ska, men den vill bara inte tända. Efter en kvart, tjugo minuter sådär, så kan man starta igen och den är precis så pigg och glad som den var tidigare.
Som om inget hänt.
Hittills har jag ju alltid kommit hem och så, med viss fördröjning, men det stör mig såklart. Emellanåt går den veckor i sträck utan några problem, men så får den liksom en dålig dag.
Har funderat på om det kan vara något jordfel runt soppapumpen eller så, eftersom startmotorn går som den ska fast den bara inte startar. Jag har heller inga särskilda problem bara för att det är varmt eller så. Motortemp och oljetemp är inte konstiga alls.
Vad tror ni? Jag får väl åka in och läsa lite koder om ingen har idéer, men jag tänkte iallafall börja här hos er
Mvh,
Thed