krånglande startspärr på min dieselbil

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
limit

krånglande startspärr på min dieselbil

Post by limit »

hej jag har en 01-ans 2.0hdi 406a som ej startar ibland då lyfter ja av batterikabeln i 10-15 minuter då startar han på en g,,,när han ej startar startmotorn går runt han vill ej tända :evil: ,,,min fråga kan man gå förbi spärren på ngt vis :?:

mvh ulf
Mattiasgbg

Post by Mattiasgbg »

Nej startspärren går tyvärr inte att komma runt på en -01. Men har du provat med extra nyckeln då problemet uppstår?
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Transponderringen runt tändingslåset ska tydligen vara ett vanligt fel på många olika bilar. Inte jättedyr (tror jag) och enkel att byta.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Re: krånglande startspärr på min dieselbil

Post by Q Ball Racing »

limit wrote:hej jag har en 01-ans 2.0hdi 406a som ej startar ibland då lyfter ja av batterikabeln i 10-15 minuter då startar han på en g,,,när han ej startar startmotorn går runt han vill ej tända :evil: ,,,min fråga kan man gå förbi spärren på ngt vis :?:

mvh ulf

står det immobiliser fault i displayen när bil ej startar???
gör det ej det så tror jag ej det är startspärren som kronglar, men som en tidigare skrev. när bilen ej startar med ena nyckeln så testa med andra.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
limit

Post by limit »

hej tyvär har ja bara 1st nyckel reserven huvud nykeln hade dom slarvat bort
Post Reply