Recension light RCZ (bilder)
körde förbi den på motorvägen nu nyss.. gillade den inte, för bumlig.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Kristian wrote:Hannes Alvesson wrote:Alltså.. för 400k.. nä.
Jag kommer inte upp i den summan iaf. För 340k får du 200hästaren med i stort sett allt utom telefon och gps (vilket jag ändå inte vill ha) och man kan säkert pruta ner till runt 320k. Mycket pengar ändå, men man får något annorlunda som är helt annorlunda från alla bilar (utom Audi tt då...)
Hej igen alla glada
det tråkiga är att du får en Focus RS 300hk för samma pris alltså 310-340k...
// Aka Björne Bus, Beaka det du har och inte det du förlorat..
das Auto: svart 206 RC -04
http://www.garaget.org/?car=108818
das Auto: svart 206 RC -04
http://www.garaget.org/?car=108818
MarcMalmo wrote:Kristian wrote:Hannes Alvesson wrote:Alltså.. för 400k.. nä.
Jag kommer inte upp i den summan iaf. För 340k får du 200hästaren med i stort sett allt utom telefon och gps (vilket jag ändå inte vill ha) och man kan säkert pruta ner till runt 320k. Mycket pengar ändå, men man får något annorlunda som är helt annorlunda från alla bilar (utom Audi tt då...)
Hej igen alla glada)
det tråkiga är att du får en Focus RS 300hk för samma pris alltså 310-340k...
Men det är ju en rostig Fååårrrd
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
I TV:s bankalas placerade sig RCZ på en inte dålig 11:e plats, slog bilar som t.ex. Focus RS 500 (Fords hårigaste gatbil någonsin) och Mitsubishi Lancer Ralliart som båda två på pappret är betydligt roligare med större effekt och i Mitsuns fall 4wd. Slog dem rätt rejält placeringsmässigt dessutom, undras om det inte var nån Porsche som fick stryk med... Inte riktigt säker på det.
Den är välbalanserad och rolig att köra tydligen, det den saknar är kraft och det visade sig ju i att den hade relativt dåliga varvtider, men vad spelar det för roll om man bara vill ha roligt?
Dessutom tycker jag att den är en av de utseendemässigt allra fräckaste coupeerna för tillfället.
Den är välbalanserad och rolig att köra tydligen, det den saknar är kraft och det visade sig ju i att den hade relativt dåliga varvtider, men vad spelar det för roll om man bara vill ha roligt?
Dessutom tycker jag att den är en av de utseendemässigt allra fräckaste coupeerna för tillfället.
Claes B wrote:I TV:s bankalas placerade sig RCZ på en inte dålig 11:e plats, slog bilar som t.ex. Focus RS 500 (Fords hårigaste gatbil någonsin) och Mitsubishi Lancer Ralliart som båda två på pappret är betydligt roligare med större effekt och i Mitsuns fall 4wd. Slog dem rätt rejält placeringsmässigt dessutom, undras om det inte var nån Porsche som fick stryk med... Inte riktigt säker på det.
Claes, har du hunnit provköra ännu?
Jag håller fast vid att jag tycker den är underbar, trots att den skulle göra sig bättre med 50hk extra...
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Kristian wrote:Claes B wrote:I TV:s bankalas placerade sig RCZ på en inte dålig 11:e plats, slog bilar som t.ex. Focus RS 500 (Fords hårigaste gatbil någonsin) och Mitsubishi Lancer Ralliart som båda två på pappret är betydligt roligare med större effekt och i Mitsuns fall 4wd. Slog dem rätt rejält placeringsmässigt dessutom, undras om det inte var nån Porsche som fick stryk med... Inte riktigt säker på det.
Claes, har du hunnit provköra ännu?
Jag håller fast vid att jag tycker den är underbar, trots att den skulle göra sig bättre med 50hk extra...
Köpa - trimma - köra.. kanske då
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Peter Igelhammar
- Crew

Claes, va det i nya nret?
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
www.igelhammar.se
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Peter Igelhammar wrote:Claes, va det i nya nret?
Nej, det är några nummer sen, tre eller så. Hade förresten fel med Forden, den hamnade på 10:e plats, en bättre än RCZ alltså, Mazda MP3 var det jag förväxlade den med, den kom riktigt dåligt. Vilket kanske iofs. inte är så jättedåligt ändå eftersom det väl är 20 relativt vassa bilar de kör, hela topp tio är ju typ superbilar. Lambo, Porsche och Audi R8 osv.
Och nej, tyvärr har jag inte kört RCZ, men den är ju byggd på 308 och redan 308 är trevlig på vägen så nog tror jag på testresultatet.
såg en sådan bil som blev tankad med en grymt het brud i röd klänning en solig dag,tyckte den var grymt snygg,rå i verkligheten och följe bilen var en svart bmw 335.
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Peggen wrote:såg en sådan bil som blev tankad med en grymt het brud i röd klänning en solig dag,tyckte den var grymt snygg,rå i verkligheten och följe bilen var en svart bmw 335.
Borde vara mer energi i en fet brud? Fast de kanske genererar mer CO2 per körd kilometer? Hmm...
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Var ute å provkörde en RCZ idag, dock bara 156 hästarn, de hade inte 200 hästarn.
Väldigt stadig på vägen var den, mera direkt när man svängde eller gasade. Och grymt mkt bättre bromsar än man har själv på 406an
Inte mycket tystare inuti kupén än 406an men kanske lite.
Kraften var ju sådär då sen, liite bättre än 406an drog den ju men inte så farligt mycket ändå (217Nm vs 240Nm). Som sagt så skulle det va roligt att prova en chippad 200hk version. Det skulle räcka bra till.
När jag körde fick jag en "en sån här skulle jag kunna köra alla dagar" känsla
Och det är ju bra 
Väldigt stadig på vägen var den, mera direkt när man svängde eller gasade. Och grymt mkt bättre bromsar än man har själv på 406an
Kraften var ju sådär då sen, liite bättre än 406an drog den ju men inte så farligt mycket ändå (217Nm vs 240Nm). Som sagt så skulle det va roligt att prova en chippad 200hk version. Det skulle räcka bra till.
När jag körde fick jag en "en sån här skulle jag kunna köra alla dagar" känsla
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Toyota Corolla KE70 -83
- 406_Jonathan
406_Jonathan wrote:Jag och en kompis var inne på Peugeot i Kalmar idag och ville provköra den. Men se det fick vi inte
Det fungerar mycket bättre att "få provköra" om man är själv. Är man 2 så tar försäljarna det bara som 2 busar som bara vill ut och plåga sönder en rolig bil.
Då jag provade så hade Peugeot en helgvisning på alla deras bilar och bjöd in folk via reklam att komma å prova. Dock påpekade försäljaren före jag for att självrisken var 5000kr ifall jag smällde den
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Toyota Corolla KE70 -83
- 406_Jonathan
Mm, kan vara så. Försäljaren sa att de bara låter folk provköra RCZ:an som är seriöst intresserade av att köpa en. Sen om de säger så till alla vet jag inte.Rx37 wrote:406_Jonathan wrote:Jag och en kompis var inne på Peugeot i Kalmar idag och ville provköra den. Men se det fick vi inte
Det fungerar mycket bättre att "få provköra" om man är själv. Är man 2 så tar försäljarna det bara som 2 busar som bara vill ut och plåga sönder en rolig bil.
Då jag provade så hade Peugeot en helgvisning på alla deras bilar och bjöd in folk via reklam att komma å prova. Dock påpekade försäljaren före jag for att självrisken var 5000kr ifall jag smällde den
Vilka trevliga säljare ni springer på
När jag skulle provköra RCZ så sa säljaren "ta en rejäl tur så du får känna ordentligt på bilen". Typ som om det bara var att köra så länge jag kom tillbaka innan stängning.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
Kordon wrote:Vilka trevliga säljare ni springer påNär jag skulle provköra RCZ så sa säljaren "ta en rejäl tur så du får känna ordentligt på bilen". Typ som om det bara var att köra så länge jag kom tillbaka innan stängning.
Jo, men så kanske inte du är 12 bast, kommer med världens fetaste snusprilla under läppen med kudden kvar i ansiktet heller.
Iofs råkade jag ut för samma sak på Peugeot Kista när jag ville provköra en 207 RC, har inte satt min fot där sen dess.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Beror nog på hur man ser ut och beter sig.. Själv har jag fått provköra allt ifrån nya porschen till vanliga audin nere på Audi/calisma här i danderyd. Trevligt värre
Får jag inte provköra är jag inte heller intresserad av att köpa, det är ju deras förlust.
Men som sagt, det spelar nog en hel del på vem man är som person, och hur man utstrålar sig själv.
Får jag inte provköra är jag inte heller intresserad av att köpa, det är ju deras förlust.
Men som sagt, det spelar nog en hel del på vem man är som person, och hur man utstrålar sig själv.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem