Jag har bett en kille som ritar o tillverkar dekaler att göra nåt coolt till min 206:a .. har ni några idéer på nåt snyggt man kan göra eller?
Hade tänkt mig nåt sånt här fast jag bad honom att byta ut draken mot ett rytande lejon istället.. passar bättre på en peugeot =) ska få ett första photoshopmontage ikväll så får ni se hur det blir.. kanske ska göra nåt på huven oxå..
RCmaniac wrote:Hmmm.. Är du säker på att du vill göra bilen 2fast2fuckingugly??
Fast det kanske är jag som är alldeles för minimalistisk i mitt tänkande.. Gillar clean styling.
Kan dock tycka att om du skall göra något liknande så skall dekalerna vara i en antingen lite mörkare ton än bilen eller lite ljusare, men inte svart!
hehe den ska inte riktigt se ut sådär.. skulle aldrig ha en svart dekor på bilen.. ser förjävligt ut.. en lite mörkare nyans än färgen på bilen.. ungefär som fredrikforss har kanske..
ReD DeviL wrote:Jag tycker det e skit snyggt med dekaler till en viss del.. Finns ju alltid fula och snygga varianter...
har själv ett företag som fixar dekal åt mig och ett annat företag som sponsrar mig med solfilm, dekaler och allt jag vill i den vägen =)
Så kör hårt WoberT... Nyfiken på hur det kommer se ut!
bahh har du sponsorer din jäkel.. hur lyckas du fixa det? dom här dekalerna på sidorna går på multum.. o det utan montering..
sen ska jag även tona rutorna litegrann .. skulle behöva spons på sånt oxå.. men jag antar att man måste ha en väl utarbetat plan på vad det ska bli av bilen då.. skriva kontrakt om att man ska ställa ut bilen si o så många gånger o ha ett visst antal dekaler på bilen eller?
jo.. Det kan jag tänka mig men denna "sponsor" e lite mer tur än välplanerad plan =)
Jag gör lite hemsidor åt företag lite då och då, för att få in lite extra cash.. Så mina polare har en design byrå där dom gör hemsidor, layouter osv. Dom ville gärna göra designen på bilen mot att dom får sätta loggan på bilen där jag själv vill... Så då fixade sig den sponsringen..
När det var klart så snackade jag med företaget som jag gjort hemsidan till och eftersom vi fick så bra kontakt så gick dom med på sponsor med solfilm, utskrift av dekal samt montering.. Där jag nu vill ha dom..
Men nu när jag har dessa två i bageget så ska jag försöka få tag på en fälg sponsor som iallafall kan sälja fälgarna för inköpspris till mig mot en dekalplats... Får se hur det går.. Ska göra det när bilen e helt klar så man kan visa upp en portfolio och en plan..
Men det skadar ju aldrig att fråga.. Men du bör ju satsa på att ställa ut den i olika ändamål samt åka på träffar rätt ofta..
//Henrik "henke" Sundset Audi A4 Avant 2.0T Quattro Peugeot 206 GTi *SÅLD* BMW R1200 GS Adv. Locost Super 7
ReD DeviL wrote:jo.. Det kan jag tänka mig men denna "sponsor" e lite mer tur än välplanerad plan =)
Jag gör lite hemsidor åt företag lite då och då, för att få in lite extra cash.. Så mina polare har en design byrå där dom gör hemsidor, layouter osv. Dom ville gärna göra designen på bilen mot att dom får sätta loggan på bilen där jag själv vill... Så då fixade sig den sponsringen..
När det var klart så snackade jag med företaget som jag gjort hemsidan till och eftersom vi fick så bra kontakt så gick dom med på sponsor med solfilm, utskrift av dekal samt montering.. Där jag nu vill ha dom..
Men nu när jag har dessa två i bageget så ska jag försöka få tag på en fälg sponsor som iallafall kan sälja fälgarna för inköpspris till mig mot en dekalplats... Får se hur det går.. Ska göra det när bilen e helt klar så man kan visa upp en portfolio och en plan..
Men det skadar ju aldrig att fråga.. Men du bör ju satsa på att ställa ut den i olika ändamål samt åka på träffar rätt ofta..
ohh det va ju tur.. =) men det är ju så att man får börja nånstans... till exempel ett kjolpaket som du har så vet företagen att du är lite seriös.. går nog inte så bra o visa upp en bil som är helt original.. jag tänkte göra en finfin stereoinstallation som ser proffsig ut o kanske tävla lite.. på den vägen borde det ju gå o fixa kjolpaket o fälgar sen kanske.. =)
FredrikForss wrote:Red DeviL> FIck du spons på kjolpacketet eller var det 20% rabatten dom gav på packetet nångång förra året?
MvH Fredrik
Kjolpaketet fick jag ge 9400:- för... inge sponsor, men 20% fast jag slapp köpa alla delarna och fick ändå 20% så dom var riktigt schysta där! 500:- gick frakten på...
//Henrik "henke" Sundset Audi A4 Avant 2.0T Quattro Peugeot 206 GTi *SÅLD* BMW R1200 GS Adv. Locost Super 7
FredrikForss wrote:Red DeviL> FIck du spons på kjolpacketet eller var det 20% rabatten dom gav på packetet nångång förra året?
MvH Fredrik
Kjolpaketet fick jag ge 9400:- för... inge sponsor, men 20% fast jag slapp köpa alla delarna och fick ändå 20% så dom var riktigt schysta där! 500:- gick frakten på...
OK, det var juh sjysst, dom verkar sjyssta =)
Paketet är riktigt snyggt!
jag kommer antagligen ha en front som inte finns i Sverige än, vi får se hur det blir =)
RCmaniac wrote:Hmmm.. Är du säker på att du vill göra bilen 2fast2fuckingugly??
Fast det kanske är jag som är alldeles för minimalistisk i mitt tänkande.. Gillar clean styling.
Kan dock tycka att om du skall göra något liknande så skall dekalerna vara i en antingen lite mörkare ton än bilen eller lite ljusare, men inte svart!
Håller med dig till 100%
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se _________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig" Dean Martin _________________ Rachid Rachid Peugeot Sport Club
twedmark: kanske är intresserad av montering.. va kan det gå på? kostar ju en del o åka till karlstad oxå iofs.. men vi får väl lägga en träff där.. hehe =D
Twedmark wrote:Ca 1000 spänn för dekalerna + 500 för monteringen. Låter OK va?
jo det låter billigt.. men han killen som håller på o designar mina dekaler skriver oxå ut dom sen o han kommer personligen o lämnar dom var som helst i sverige.. för han vägrar vika dom så dom blir fula.. =) tror det kostar 1500:- för sidodekaler.. vet inte om det är för en eller 2 sidor