Imma på rutorna
-
siggesluring
Imma på rutorna
Hej,
Plötsligt har jag fått problem med imma på rutorna.
Det hjälper inte när jag kör fläkten i auto men om jag kör på manuellt och näst högsta fläkthastighet så är det rätt ok.
Jag tycker inte att fläkten beter sig som den brukar, det kommer värme där det skal men den drar inte på på auto.
Var i går luften ut ur bilen? Den beter sig som att den går på recirkulation hela tiden.
Eller kan det vara hål på värmepaketet? Jag verkar inte förlora någon kylarvätska.
Plötsligt har jag fått problem med imma på rutorna.
Det hjälper inte när jag kör fläkten i auto men om jag kör på manuellt och näst högsta fläkthastighet så är det rätt ok.
Jag tycker inte att fläkten beter sig som den brukar, det kommer värme där det skal men den drar inte på på auto.
Var i går luften ut ur bilen? Den beter sig som att den går på recirkulation hela tiden.
Eller kan det vara hål på värmepaketet? Jag verkar inte förlora någon kylarvätska.
406 diesel kombi -04
-
siggesluring
- Pompe
- Administratör

lästa någonstans (försökte hitta tråden) att någon pegga eller 2 modeller utav peugeot har större chans med att "återcirkulationen" låser sig, att luckan sitter fast eller liknande..
fanns något enkelt knep genom att gå in via huven, vid vindrutetorkarna.. där kupéluftintaget är och fixa till luckan eller nått sånt
inte helt säker, men något i den stilen va de! Någon som vet får mer än gärna rätta!
hitta även annat bara som man kan kolla på
fanns något enkelt knep genom att gå in via huven, vid vindrutetorkarna.. där kupéluftintaget är och fixa till luckan eller nått sånt
inte helt säker, men något i den stilen va de! Någon som vet får mer än gärna rätta!
hitta även annat bara som man kan kolla på
I kväll dammsög jag bort en skaplig hög med löv ur kupéluftintaget under framrutan. Under löven hade det samlats smuts och en del vatten - antagligen har löv täppt till dräneringen. Får se om det blir bättre efter det här...
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
När man har sex i bilen så är det extremt svårt att bli av med den där kladdiga imman.. ett tips är väl att vädra ur rejält. Och av egen erfarenhet, handavtrycken i rutorna måste torkas ur med papper och fönsterputs 
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Sweeet, Jacko har scorat!!
HighFive!
HighFive!
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
-
snusmummriken
Jaaacob wrote:När man har sex i bilen så är det extremt svårt att bli av med den där kladdiga imman.. ett tips är väl att vädra ur rejält. Och av egen erfarenhet, handavtrycken i rutorna måste torkas ur med papper och fönsterputs
bara för att spinna vidare så kan jag nämna att oskyldigt sex på motorhuven kan lämna sina spår efter en dammig dag
Men alltså allvarligt, den sex-imman den är återkommande.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- S.Hedström
- Klubbmedlem

- Mean Machine
-
siggesluring
Pompe wrote:lästa någonstans (försökte hitta tråden) att någon pegga eller 2 modeller utav peugeot har större chans med att "återcirkulationen" låser sig, att luckan sitter fast eller liknande..
hitta även annat bara som man kan kolla påI kväll dammsög jag bort en skaplig hög med löv ur kupéluftintaget under framrutan. Under löven hade det samlats smuts och en del vatten - antagligen har löv täppt till dräneringen. Får se om det blir bättre efter det här...
Jag testade spjället som sitter under kupefiltret och det funkade men med viss tvekan några gånger.
Man kanske skulle smörja upp de lite eller nått.
Det verkar som att mina probem kommer och går nu nämligen.
Jag hade också löv/kompost under filtrehållaren, inte så smart placerat.
406 diesel kombi -04
-
siggesluring
Jag tror att jag vet vad problemet är, troligen har spället för luftintag inïfrån bilen häng sig i öppet läge.
Det innebär att fläkten tar luft både från utsidan och insidan samtidigt.
Eftersom det är större motstånd att trycka ut luft ur bilen än att återcirkulera så blir det som att köra återcirkulation hela tiden.
Frågan är bara var spjället för återcirkulation sitter?
Är det någon som har en sprängskiss på vent. systemet eller som kan förklara hur man hittar spjället?
Spjället under pollenfilteret som styr uteluftintaget funkar som det skall.
Det innebär att fläkten tar luft både från utsidan och insidan samtidigt.
Eftersom det är större motstånd att trycka ut luft ur bilen än att återcirkulera så blir det som att köra återcirkulation hela tiden.
Frågan är bara var spjället för återcirkulation sitter?
Är det någon som har en sprängskiss på vent. systemet eller som kan förklara hur man hittar spjället?
Spjället under pollenfilteret som styr uteluftintaget funkar som det skall.
406 diesel kombi -04
Jaaacob wrote:När man har sex i bilen så är det extremt svårt att bli av med den där kladdiga imman.. ett tips är väl att vädra ur rejält. Och av egen erfarenhet, handavtrycken i rutorna måste torkas ur med papper och fönsterputs
Antar att du var ensam?
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
Let´s travel in restrained elegance.
-
siggesluring
33an wrote:Jaaacob wrote:När man har sex i bilen så är det extremt svårt att bli av med den där kladdiga imman.. ett tips är väl att vädra ur rejält. Och av egen erfarenhet, handavtrycken i rutorna måste torkas ur med papper och fönsterputs
Antar att du var ensam?
Det finns säkert berättarklubbar för erotiska fantasier om du söker lite på nätet.
Skulle vara skoj med ett svar på det jag frågade om istället.
406 diesel kombi -04
-
siggesluring
Jo jag har haft den tanken också men därför har jag haft bilen inne i varmgarage några dagar men det blir inte bättre.
Tjejen har en likandan bil fast besinare och där hör man tydlig att ett spjäll någonstans vid fötterna rör på sig när man trycker på åtecirkulation.
Min är hellt tyst när man trycker.
Tjejen har en likandan bil fast besinare och där hör man tydlig att ett spjäll någonstans vid fötterna rör på sig när man trycker på åtecirkulation.
Min är hellt tyst när man trycker.
406 diesel kombi -04
Är det inte ett läckande värmepaket då eller vad det är som brukar orsaka sånt här?
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
-
siggesluring
Jo man kan ju misstänka det men jag har lossat dräneringsslangen som går från AC batteriet och då borde det ju komma vatten där också tycker man.
För visst är det så att värmebatteriet stitter där också? Den pastburken under mittkonsolen öppnar man ju inte frivilligt!!
Det verkar inte försvinna något kylvatten heller så det motsäger den teorin.
Är regleringen av värme mm beroende av utetemperaturgivaren?
Den är nämligen kass och visar +85 grader.
För visst är det så att värmebatteriet stitter där också? Den pastburken under mittkonsolen öppnar man ju inte frivilligt!!
Det verkar inte försvinna något kylvatten heller så det motsäger den teorin.
Är regleringen av värme mm beroende av utetemperaturgivaren?
Den är nämligen kass och visar +85 grader.
406 diesel kombi -04